سخنگوي شوراي نگهبان گفت:‌ شوراي نگهبان بازرسين خود را براي بررسي شكايات برخي از كانديداها درباره آمار اعلام شده به سه حوزه مورد شكايت اعزام كرده و منتظر نتايج گزارش آنان است.

 

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عباسعلي كدخدايي در حاشيه ضيافت ناهار خود با خبرنگاران با تبريك سال نو و قدرداني از خبرنگاران براي پوشش خبري انتخابات مجلس نهم گفت:‌ دوستان رسانه اي ما هم اخبار انتخابات و هم اخبار شوراي نگهبان را در سال 90 بسيار خوب پوشش دادند؛ ما از آنان هيچ گلايه و شكايتي نداريم و براي انتخابات مرحله دوم نيز نيازمند ارتباطات فعالين رسانه اي با نهادهاي مرتبط هستيم.

 

وي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس نهم در مرحله اول و مشاركت بالاي 65 درصد مردم اظهارداشت:‌ مجموعا صحت آراي 120 حوزه توسط شوراي نگهبان بررسي شده كه اسامي اين حوزه ها تا فردا به رسانه ها اعلام مي شود.

 

كدخدايي با بيان اينكه نسبت به آراي اعلام شده در 3 تا 4 حوزه شكايت شده است ادامه داد: بازرسان شوراي نگهبان براي رسيدگي به شكايات به اين حوزه ها اعزام شده اند و ما منتظر دريافت گزارشات اين بازرسان براي بررسي نهايي خود هستيم.

 

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به جلسه شوراي نگهبان در چند روزه گذشته براي بررسي صحت آراي حوزه ها افزود: ما فردا و روز پنج شنبه نيز براي بررسي اين امر جلسه داريم كه در صورت نياز در روزهاي پاياني سال يعني شنبه و يكشنبه هم نيز جلسه خواهيم داشت تا به اين موضوع رسيدگي كنيم.

 

كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري در رابطه با سخنان اخير آيت الله جنتي در رابطه با مجلس نهم گفت:‌سخنان وي نبايد حمل بر بي طرفي و يا طرفداري شود چرا كه سخنان آيت الله جنتي درباره موضوعي است كه به گذشته بر مي‌گردد و تاثيري بر ادامه روند انتخابات ندارد.

 

وي همچنين در باره زمان برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس نهم گفت:‌ ما در اين زمينه منتظر پيشنهاد وزارت كشور هستيم تا تاريخ پيشنهادي را در شورا مطرح كرده و به تصويب اعضاي شوراي نگهبان برسانيم.

 

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تاييد صلاحيت برخي نمايندگان دخيل در اختلاس اخير گفت:‌ اسامي اعلام شده در سايت ها و خبرگزاري ها تنها گمانه زني رسانه ها بوده و ممكن است صحت نداشته باشد.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ايجاد محكمه قانون اساسي گفت:‌نظر شوراي نگهبان در اين زمينه؛  نظر اين شورا در دهه 60 و اوايل دهه 80 است و ما صحبت جديدي در اين زمينه نداريم چرا كه اين امر مغاير با قانون اساسي بوده و چنين محاكمي نيازمند اصلاح قانون اساسي است.

 

كدخدايي افزود:‌در صورتي كه چنين ساختاري مشورتي باشد نياز به داشتن ساختار مستقلي ندارد.

 

سخنگوي شوراي نگهبان در پايان در پاسخ به ادعاي واهي رسانه هاي غرب مبني بر اينكه درصد مشاركت اعلام شده صحت ندارد خاطرنشان كرد:‌ آماري كه شوراي نگهبان دارد همان آمار وزارت كشور است و بهترين راه براي قضاوت درباره مشاركت مردم بازتاب حضور آنان در رسانه ها است و حضور مردم بهترين دليل بر دروغ بودن ادعاي رسانه هاي غربي است.

 

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار