برای ارتقای سطح سلامتی سالمندان کشور اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با همکاری ارگان های دخیل در امور سلامتی سالمندان سند ملی سلامت ، رفاه و منزلت سالمندان را تدوین کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر طاهری رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت امروز در نشست خبری هفته سلامت که در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شده بود، افزود: سازمان جهانی بهداشت سال 2012 را به نام سلامت و سالمندی نام گذاری كرده است و سونامی خاموش سالمندی را در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده لذا باید توجه داشت که در سالمندی هدف ما این است که زندگی را به سال های عمر اضافه کنیم و کیفیت زندگی را بالا ببریم.
وی گفت: اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با تعامل ارگان های دخیل در امر سلامت سالمندان سند ملی سلامت، رفاه و منزلت سالمندان را تهیه و تنظیم کرده است که امیدواریم پس از تصویب در شورای عالی سلامت بتوانیم با اجرای آن کیفیت زندگی سالمندان را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه سالمندان باید از لحاظ جسم و روان اجتماعی ساپورت شوند، عنوان کرد: هر کدام از ارکان زیر آسیب ببینند ارائه خدمات نمی تواند کامل انجام شود.
طاهری ادامه داد: دوره سالمندی یک فرازی از زندگی است اگر بخواهیم سالمندی سالم را تجربه کنیم این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه از سال های قبل به آن بپردازیم کشور ما کشوری است که تغییر هرم جمعیتی آن به سوی سالمندی در حال حرکت است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار