شكل گيري و تداوم جريان هاي مستمر ادبي يكي از بزرگترين آرزوهاي قشر فرهيختگان جامعه ماست كه در صورت بالا رفتن سطح فرهنگ در تمامي حوزه ها مي‌تواند اتفاق بيفتد.

فاطمه راكعي نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: ميراث شعرو ادب ايران پس از انقلاب اسلامي دچار تحول بزرگي شده و بسيار تعالي يافت و جريان شعر انقلاب با محوريت ريشه در سنت تنفس در حال و نگاه به آ‌ينده توانست به توفيق ويژه اي دست يابد.

اين نويسنده ادامه داد: شعر و ادبيات در طول مدت حيات سي وسه ساله خود روندي رو به تعالي داشته و امروزه آفرينش هاي خوبي را از نويسندگان وشعراي جوان كشور شاهد هستيم.

راكعي تصريح كرد: ادبيات و شعر در هر جامعه بيش از آن كه به جشنواره ها جوايز و تشويق متكي باشند بر جوشش دروني نويسنده و شاعر و كوشش وي درمسير آفرينش هنري تاكيد دارند و كوشش هاي فعالان اين حيطه در صورت وجود جوشش در عمق جان آنان مي‌تواند مثمرثمر باشد.

اين شاعر در ارتباط با وضعيت جشنواره هاي ادبي ايران گفت: برگزاري جشنواره هاي ادبي با حاميان غير دولتي مي‌تواند به ادبيات معاصر ايران كمك شاياني كند و نهادهاي خصوصي در صورت رعايت خط قرمزها، چارچوب ها ، باورها و اعتقادات مردم مي‌توانند اهرم هاي موثري در اين مسير باشند.

وي عنوان كرد: موضوع امر به معروف و نهي از منكر مردم نسبت به بازورهاي اجرايي جامعه مي‌تواند در جشنواره هاي ادبي مورد توجه قرار گرفته واز ادبا جهت خلق اثر در اين زمينه دعوت به همكاري شود اما در صورت در پيش گرفتن چنين روندي در جريان ادبي كشور، لازم است مسئولين امر رعايت سعه صدر و عدالت را در ارزيابي و قضاوت فراموش نكنند.

اين منتقد افزود: داوري در جشنواره هاي ادبي كشور بايد بر مبناي قواعد و اصول ادبي و هنري و به دور از جهت گيري هاي سياسي و توسط افرادي كه مردم و جامعه ادبي آنان را به عدالت و صداقت قبول دارند انجام شود.

وي در ادامه اظهار كرد: مهرباني و زيبايي، ميراث مشترك تمام ادبا و هنرمندان و موهبتي الهي بوده و مي‌تواند احساس شادماني و لذتي را در انسان به وجود آورد كه حتي اسكندر مقدوني نيز با فتوحات بيشمارش نتوانست براي خود به ارمغان بياورد.

راكعي در پايان ضمن تسليت در گذشت سيمين دانشور همسر مرحوم جلال ‌آل احمد اشاره كرد: مرحوم سيمين دانشور در طول عمر دراز خود موفق به خلق آثار ادبي فاخر و تقديم آنها به ادبيات معاصر ايران شد و اين اميدواري وجود دارد كه از تلاش هاي اين بانوي خستگي ناپذير ادبيات ايران تجليل شايسته اي صورت گيرد./
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار