رييس كل بانك مركزي گفت: تامين ارز مورد نياز مسافران و دانشجويان تنها از طريق صرافي هاي مجاز ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود بهمني رييس كل بانك مركزي در گفتگوي خبري ساعت 14 درخصوص تدابير انديشيده شده درباره شعب بانكي گفت: امروز به منظور نيازهاي اصلي متفرقه جلسه اي با كانون صرافان تشكيل داديم و پس از بحث و گفتگو تصميم بر آن شد صرافي هايي كه داراي مجوز بانك مركزي هستند به خريد و فروش ارز بپردازند.

وي ادامه داد: براي تامين نيازهاي مردم و همچنين براي مكانيزم عرضه و تقاضا بانك مركزي به صرافي ها اجازه داد در مقابل خريد و فروش ارز فاكتور صادر كنند.

رييس كل بانك مركزي افزود: خريد و فروش ارز از طريق صرافي ها در سامانه بانك مركزي سنا ثبت خواهد شد و دانشجويان و مسافران مي توانند با مراجعه به بانك ارز مورد نياز خود را تامين كنند و در صورت تامين نشدن ارز مورد نيازشان مي توانند به بانك مركزي موضوع را گزارش دهند.

بهمني درخصوص نقدينگي لازم در پايان سال گفت: در پايان سال نقدينگي لازم و كافي براي تامين نيازهاي مردم در اختيار بانك ها قرار داديم.

وي تاكيد كرد: در ايام تعطيلات نوروزي تعدادي از شعب بانك ها به صورت كشيك به مردم خدمات ارائه مي دهند. همچنين مردم نگران تامين پول مورد نياز خود از دستگاه هاي خودپرداز نباشند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار