رییس مرکز آمار ایران گفت: نتایج آمار سلامتی مردم که در سرشماری جمعیتی امسال کشور انجام شد خردادماه 91 اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،دکتر عادل آذر در جریان اتعقاد تفاهمنامه با وزارت بهداشت در دفتر وزارتی این سخن را گفت و افزود: وزارت بهداشت را باید یکی از ماژول های اصلی ثبت آمار اصلی، رسمی و ملی کشور که به مرکز آمار ایران متصل می شود به حساب آورد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت از مهم ترین دستگاههای تولید آمار تخصصی کشور است،ادامه داد: مرکز آمار ایران طبق قانون، مرکز رسمی تهیه، تولید، اعلام و انتشار آمار کشور است و سایر دستگاه ها بر اساس ضوابط این مرکز آمار تهیه و منتشر می کنند.
دکتر عادل آذر با اشاره به تلاش جدی و کمک ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرکز آمار ایران در جریان سرشماری اخیر جمعیت کشور و گنجاندن سئوالات حوره سلامت در فرم های این سرشماری، گفت: وزارت بهداشت خودش برای انعقاد این تفاهمنامه پیشگام شده است و از اولین دستگاه هایی است که برای ثبت آمار تخصصی کمک شایانی به مرکز آمار ایران کرده و همکاری های گسترده ای با ما دارد.
وی وجود 13 پایگاه آمار و اطلاعات مرکز آمار ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از هیچ تلاشی برای کمک به شما فروگذار نمی کنیم و همه امکانات مرکز آمار ایران برای پیشبرد امور مربوط به آمار سلامتی از جمله پرونده الکترونیک سلامت در اختیار شماست.
وی در پایان با اشاره به سرشماری 20 میلیون خانوار و 75 میلیون جمعیت ایران در سرشماری سال 90 از انتشار نتایج این سرشماری در خردادماه سال 91 از جمله نتایج پایش های انجام شده در خصوص اطلاعات سلامتی مردم خبر داد./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.