گروهي از احزاب و شخصيت هاي ترکيه دولت اين کشور را مسئول تنش ايجاد شده در منطقه و تيره شدن روابط آنکارا و دمشق دانستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سانا، اين شخصيت هاي ترک ضمن انتقاد از مواضع دولت اين کشور خواستار آن شدند که دولت ترکيه از دخالت در امور داخلي ديگر کشورها خودداري و مشکلات و معضلات داخلي خود را حل بکند.

در همين ارتباط "مصطفي ييلماز" سخنگوي رسمي حزب سعادت ترکيه گفت که با توجه به تاريخ سوريه و ترکيه مشخص مي شود که اين دو کشور همسايه روابط برادرانه عميقي داشته و دارند اما اخيرا تلاش هايي براي از بين بردن اين روابط تاريخي سوريه و ترکيه صورت گرفت که اين امر مردم ترکيه را نگران کرده است.

"ييلماز" خاطر نشان کرد که مواضع و ديدگاه هاي حزب عدالت و توسعه، مردم ترکيه و سياستمداران اين کشور را بسيار نگران کرده است زيرا هرگونه رويارويي ميان ترکيه و سوريه به نفع رژيم صهيونيستي و آمريکا خواهد بود.

وي افزود که مردم ترکيه براين اعتقادند که رسانه هاي اين کشور واقعيت آنچه را که در سوريه رخ مي دهد منعکس نمي کنند. رسانه هاي دولتي ترکيه اختلافات بين دو کشور را بزرگنمايي کرده اند و اينکار با هدف از بين بردن روابط برادرانه و دوستي دو ملت صورت مي گيرد و به همين سبب است که اکثر مردم ترکيه به رسانه هاي کشورشان با ديد شک و ترديد مي نگرند.

در همين ارتباط "گوکهان چنگيزخان" رييس اتحاديه اديبان ترکيه نيز با انتقاد از دولت اين کشور گفت که حزب عدالت و توسعه از ابتداي روي کار آمدن به ويژه در زمينه سياست خارجي سياست دو گانه اي را در پيش گرفته است زيرا پس از اعلام حل مشکلات ترکيه با کشورهاي همسايه اش به يکبار شاهد بروز مشکلات زيادي بين ترکيه و همسايگانش بوده ايم و اکنون نيز با جمهوري اسلامي ايران و عراق و سوريه مشکل داريم و پيش از اين نيز اختلافاتي با يونان و ارمنستان پيدا کرديم بنابراين ترکيه بار ديگر وارد جنگ سرد شده و اين امر مردم ترکيه را خشمگين کرده است.

چنگيز خان تصريح کرد که دولتي مانند دولت کنوني ترکيه با درگيري هاي داخلي روبرو است و نمي تواند اين معضل را حل کند بنابراين چگونه مي تواند مشکلات ديگران را حل بکند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار