كلهر رئيس انجمن اسكي ناشنوايان اظهار داشت: ورزش ناشنوايان بصورت مستقل فدراسيون جهاني دارد از اينرو ادغام فدراسيون ورزش ناشنوايان با به پيوند اعضا و بيماري‌هاي خاص تصميم اشتباهي بود كه وزارت ورزش اتخاذ كرده است.


كلهر رئيس انجمن اسكي ناشنوايان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: ورزشي‌هاي ناشنوايان بصورت يك فدراسيون جهاني و مستقل است و از اينرو ادغام فدراسيون ناشنوايان با پيون اعضا و بيماري خاص حذف نظام بين‌المللي ورزشي است و از آنجايي كه در ورزش ناشنوايان با 25 رشته فعال هستيم از اينرو اين مسئله را به نفع جامعه ورزش ناشنوايان نمي‌دانم.
كلهر افزود: ورزشكاران ناشنوا در بسياري از ورزشها قابليت برگزاري مسابقات با افراد سالم و ورزشكاران شنوا را دارا مي‌باشند و حتي مي‌توانيم در مسابقات آسيايي و برون‌مرزي انتظار كسب مدال و قهرماني را از آنها داشته باشيم.
رئيس انجمن اسكي ناشنوايان تصريح كرد: هدف از انجام اردو و يا برگزاري مسابقات براي بيماران خاص و پيوند اعضا با ورزشكاران ناشنوا بسيار متفاوت است و در ورزش ناشنوايان احتمال كسب مقام قهرماني بسيار بالا است و دور از انتظار نمي‌باشد اما در خصوص بيماران خاص و پيوند اعضا چنين ادعايي دور از ذهن مي‌باشد.
وي افزود: در صورت فراهم نمودن شرايط و امكانانت لازم پيشرفت ورزشكاران ناشنوا را در آينده شاهد خواهيم بود و مي‌تواند اميدوار بود كه در آينده‌اي بسيار نزديك ورزش ناشنوايان به يكي از قدرت‌هاي جهاني تبديل شود.
كلهر تصريح كرد: به هر حال فدراسيون ورزش ناشنوايان با پيوند اعضا و بيماري‌هاي خاص انجام شده است اما اميدورام كه با بررسي و ارزيابي‌هاي دقيق اين مسئله صورت گرفته باشد و شاهد افت ورزشكاران ناشنوا در آينده نباشيم./با
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار