وزیردادگستری اعلام کرد: رئیس جمهور دستور تامین اعتبار برای آزادی تعدادی از هشت هزار و پانصد زندانی جرائم غیرعمد را صادر کرده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه در سال 90 به دستور رئیس جمهور 50 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یافت گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری برای آزادی سه هزار و 779 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند 166 میلیارد تومان بودجه بودیم که 50 میلیارد تومان آن از سوی رئیس جمهور تامین شد و الباقی آن توسط خیرین، ستاد دیه و رضایت شاکیان تامین شد و تمامی این تعداد زندانی به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

 

وی افزود: رئیس جمهور برای سال 91 هم دستوری مبنی بر تامین اعتبار مالی صادر کرده است که منتظر تامین پول هستیم تا همانند سنوات گذشته با کمک خیرین، ستاد دیه و رضایت شاکیان بتوانیم بخش دیگری از زندانیان جرائم غیرعمد را که تعداد آنها بیش از هشت هزار و 650 نفر است آزاد کنیم.

 

وزیردادگستری در پاسخ به اینکه آیا مصوبه مجلس مبنی بر آزادی زندانیان مهریه که توانایی پرداخت 110 سکه را داشته باشند در کاهش تعداد زندانیان اثرگذار است خاطرنشان كرد: اگر شورای نگهبان این قانون را تصویب کند با کمک ستاد دیه و خیرین تعداد زیادی از زندانیان مهریه آزاد می شوند.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار