رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد كشاورزي كاشان از این شهرستان به عنوان بزرگ‌ترين قطب عرقيات گياهان دارويي كشور نام برد.

سید مصطفی قمصری در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اینکه کاشان بزرگ‌ترين قطب صنايع توليد و فرآوري عرقيات گياهان دارويي ، گل و گلاب كشور است گفت: تاكنون 225 گونه گياهان دارويي و معطر در دو اقليم آب و هوايي گرم وخشك‌، سرد و كوهستاني كاشان شناسايي شده است.

 به گفته وی، اين امر عامل اصلي ايجاد كارگاه هاي گلابگيري و عرقيات سنتي از زمان‌هاي بسيار دور تاكنون در اين منطقه شده است به طوري كه شهرستان كاشان نه تنها در ايران بلكه در توليد و فرآوري گل وگياهان دارويي شهرت جهاني دارد.

قمصری افزود: تغيير نوع مصرف كشورهاي پيشرفته به ويژه كشورهاي اروپايي از مصارف شيميايي به فرآورده‌هاي گل و گياهان دارويي بعد از شناخت و تحقيق در اثرات زيانبار محصولات آرايشي بهداشتي و دارويي شيميايي در دراز مدت، رونق بازار مصرف جهاني اين محصولات را فراهم كرده است.  

وي پيش‌بيني كرد: با توجه به فعاليت پژوهشكده اسانس‌هاي طبيعي دانشگاه كاشان در راستاي توسعه صنعت گلابگيري و عرقيات دارويي گياهان و ارائه محصولات گل گياهان و عرقيات دارويي به نحوه مطلوب و مورد پسند بازارهاي بين‌المللي اين شهرستان به بزرگ‌ترين مركز تحقيق و صادرات گل و گياهان و عرقيات دارويي جهان تبديل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.