سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه تولید خودرو سمند تا بهمن‌ماه سال 91 در کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محسن رستمی عصرديروز در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 31 واحد صنعتی و معدنی و طرح توسعه‌ای در استان کرمانشاه به بهره‌برداری برسد که مهم‌ترین آن‌ها پتروشیمی پلیمر کرمانشاه بوده با اعتبار 42 میلیارد تومان که زمینه اشتغال 2هزار و 538 نفر را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: امسال 764 میلیون دلار کالای صنعتی، 102 میلیون دلار محصول کشاورزی و 5 میلیون دلار صنایع دستی از گمرکات استان کرمانشاه صادر شده و این علاوه بر 626 میلیون دلار کالای صادر شده از سایر گمرکات کشور است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: واحدهای صنعتی استان کرمانشاه در 8 ماه نخست سال جاری 247 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که نسبت به سال قبل 92 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: این رشد دو برابری صادرات به دلیل راه‌اندازی واحدهای بزرگ صنعتی و به صرفه‌بودن صادرات از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه است.
رستمی به میزان صادرات واحدهای بزرگ صنعتی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در سال 90 پتروشیمی کرمانشاه 105 میلیون دلار، پتروشیمی بیستون 25 میلیون دلار، سیمان غرب 25 میلیون دلار، سیمان سامان 29 میلیون دلار، جهان فولاد 10 میلیون دلار و چینی کرد یک میلیارد و 340 میلیون تومان صادرات داشته‌اند.
وی سرمایه‌گذاری‌ را عامل پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد و گفت: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه توجه به طرح‌های در حال اجرا در سطح استان چند برابر شد؛ به طور مثال برای پروژه پالایشگاه آناهیتا 3 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شد و اقدامات لازم به صورت کنسرسیوم توسط سه بانک کشور در دست پیگیری است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه کارخانه خودرو‌سازی با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان کرمانشاه بوده که 100هزار خودرو سمند را در 2 فاز تولید می‌کند.
این مقام مسئول خبر داد: 36 هکتار زمین برای ساخت کارخانه خودروسازی استان کرمانشاه فراهم شده که امیدواریم تا بهمن‌ماه سال آینده محصول نهایی از کارخانه خارج شود.
رستمی ادامه داد: بر اساس مصوبه سفر رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع موظف به اجرای 3 طرح در استان کرمانشاه بوده که تولید بیواتانول از الیاف گیاهی از جمله این طرح‌هاست که 80 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده که می‌تواند 400 نفر را شاغل کند.
وی بیان کرد: طرح تولید قیر پلیمری از گوگرد با اعتبار 5 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 15 نفر و طرح بیوایمپلنت با 10 میلیارد تومان سرمایه از دیگر طرح‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع در استان کرمانشاه خواهد بود که تا هفته دفاع مقدس سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.