"دیوید وایس" خاخام اسرائیل بر طبق آئین یهود معتقد است اسرائیل به عنوان یک حکومت ، جعلی و غیرقانونی است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، هفته پیش نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دیدار با باراک اوباما به مناسبت عیدپاک یهودیان ، یک نسخه از کتاب استر را به عنوان یک هدیه سمبلیک به وی هدیه داد.

نتانیاهو از این کتاب بعنوان" بازخوانی پشت صحنه ایران" نام برد . کتابی که در مورد یهودیان در دوران امپراطوری ایران باستان در 2500 سال پیش است.

کتاب استر از نظر بسیاری از علما و محققان بیشتر یک داستان تخیلی است تا واقعیت ، اما برای نتانیاهو این کتاب دلیلی است برای عرض اندام در برابر  ایران.

نتانیاهو در دیدار با اوباما گفت ، اسرائیل باید این حق را داشته باشد تا از خودش دفاع کند و این حق را داشته باشد که خودش برای سرنوشت اش تصمیم گیری کند.

اما این برداشت یک طرفه و جنجالی نتانیاهو از تاریخ ، حتی رسالت تاریخی برای حفاظت از کیان رژیم صهیونیستی ، توسط بسیاری از علمای دین یهود به زیر سوال رفته است.

خاخام وایس میگوید حرف های نتانیاهو بر خلاف دستورات خداوند و برخلاف آموزه های واقعی یک یهودی است .

خاخام وایس که سخنگوی جمعیت یهودیان ضد صهیونیست نیز هست، معتقد است اسرائیل به عنوان یک رژیم نامشروع و جعلی است. او معتقد است اسرائیل با اشغال سرزمین فلسطین، عامل به راه انداختن حمام های خون در منطقه است.

خاخام وایس در رابطه با ایران و رئیس جمهور این کشور محمود احمدی نژاد هم می گوید ، احمدی نژاد به جوامع یهودی لطف داردو فقط معترض سرکوب فلسطینیان توسط اسرائیل است. ایران هیچگاه در طول تاریخ هیچ کشوری را از صحنه تاریخ حذف نکرده است . احمدی نژاد هیچگاه در مورد آسیب رساندن به کسی صحبت نکرده و میگوید خداوند چنین اجازه ای به کسی نداده است. ما با احمدی نژاد موافقیم که یهودیان به خاطر اعمال صهیونستها در خطرند . چون در تورات داریم اگر کسی علیه خداوند فتنه ای بر پا کند هیچگاه موفق نخواهد شد و سرنوشتی بد در انتظارش خواهد بود . بنابراین سرنوشتی فاجعه بار در انتظار صهیونیسم است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار