مبتلایان به عروق کرونر در حین مسافرت از غذاهای پرنمک و شیرینی جات اجتناب کنند.

دکتر احمد حسن تاش متخصص قلب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری عروق کرونر از چند نظر قابل پیشگیری است و می توان از ابتلا به آن کم کرد.

وی افزود: فعالیت های فیزیکی مناسب بهترین روش برای جلوگیری از عروق کرونر است به طور مثال بیست دقیقه پیاده روی به طوري كه  فرد عرق كندافراد بايد حتماً در برنامه های عید خود بگذارند و نباید فعالیت های فیزیکی را فراموش شود به خصوص در زمان عید که کالری بیشتر به افراد می رسد.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه فشار خون، دیابت از عوامل محرک کننده عروق کرونر است پس باید در این زمینه از خوردن غذاهای پرنمک و شیرینیجات اجتناب کرد.

حسن تاش با بیان اینکه افراد دیابتی باید از خوردن غذاهای پرنمک و شیرینی جات اجتناب کنند، افزود: هرچه میزان ورود کالری به بدن بیشتر شود عروق کرونر بیشتر تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی اذعان داشت: در رابطه با مسافرت افراد مبتلا به عارضه قلبی باید سعی کنند از یک جا نشستن در (قطار، اتوبوس، هواپیما) اجتناب کنند و هر نیم ساعت یکبار قدم بزنند تا در سیستم وریدی اندام و سیاه رگ ها خون لخته نشود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود از جوراب واریس استفاده کنند که خون بهتر در اندام ها جریان پیدا کنند از مایعات بیشتر استفاده شود که عاملی برای جلوگیری از انعقاد خون است./عط

 

**‌ براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار