با بیماری پسوریازیس یا داء الصدف آشنا شوید

با بیماری پسوریازیس(Psoriasis) یا داء الصدف و یا صدفک آشنا شوید و درمورد این بیماری مزمن پوستی بيشتر بدانید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن پیشگیری از بیماری ها ، آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: پسوریازیس (Psoriasis) یا داء الصدف و یا صدفک یک بیماری مزمن پوستی و یک بیماری خود ایمنی پوستی است.
وی تصریح کرد: بیماری پسوریازیس به شدت وابسته به مسایل روحی و روانی فرد بودده و جز بیماری های روان تنی( سایکو سماتیک) طبقه بندی می شود.
انتظاری در ادامه خاطر نشان کرد: علامت مهم بیماری پسوریازیس یا داء الصدف ظهور پلاک های خارش دهنده با پوسته های مداوم است و درجاهای مختلف بدن و بیشتر در ناحیه پشت آرنج و ناحیه زانوها ایجاد می شود و همچنین مهم ترین وجه مشخصه این بیماری وجود پوسته های ریز سفید رنگ است که در صورت کندن آن ها لکه های خون شبیه شبنم به بیرون تراوش می کند.
وی افزود: متاسفانه در صورتیکه این بیماری به شکل سیستماتیک همه جای بدن را فرا بگیرد پیش آگهی خوبی نیست و ممکن است عوارضی نظیر تخریب بافتهای مفصلی را ایجاد کند.
این متخصص پیشگیری از بیماری ها عنوان کرد: بیماری پسوریازیس درمان قطعی ندارد و درحال حاضر داروهایی با تکنولوژی مونوکلونال آنتی بادی تولید شده که افق های روشنی را برای درمان حالت سیستماتیک این بیماری ایجاد کرده است.
انتظاری چند نکته مهم را در این رابطه توصیه کرد و گفت: به هیچ عنوان نبايد خود سرانه دارویی استفاده شود و  پیشگیری از عود حملات بایستی توسط پزشک معاینه صورت بگیرد و افراد مبتلا به این بیماری بدانند که مشکلات روحی وروانی باعث تشدید بیماری صدفک می شود./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار