معاون معدني سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تصويب واگذاري معادن رودخانه‌اي شن و ماسه و خاك رس به وزارت صنعت و تجارت، گفت: اين سازمان براي عقد قرارداد با واحدهاي معدني رودخانه‌اي شن و ماسه استان در سال آينده آمادگي كامل دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان،محمد افشون اظهار كرد: بر اساس مصوبه مجلس شوراي در آذرماه امسال، تمام واحدهاي معدني رودخانه‌اي اعم از شن، ماسه و خاك به سازمان صنعت و معدن و تجارت واگذار شده است.

 

وي افزود: پيش از اين انجام امور و فعاليت‌هاي اين معادن از طريق هماهنگي با وزارت كشور صورت مي‌گرفت.

 

افشون تصريح كرد: حدود 130 واحد معدني رودخانه‌اي شن، ماسه و خاك رس در سطح استان وجود دارد كه واگذاري اين معادن به وزارت صنعت و معدن مي‌تواند از تخلفات احتمالي در اين معادل جلوگيري كند و نيروهاي اين معادن مي‌توانند همچون ديگر معادن زير مجموعه وزارت از تسهيلات صندوق توسعه‌ فعاليتهاي معدني استفاده كنند.

 

معاون سازمان صنعت و تجارت خوزستان در ادامه از انتخاب اعضاي هيات مديره نظام مهندسي معدن خوزستان خبر داد و گفت: چهارمين دوره انتخابات نظام مهندسي معدن استان 18 اسفندماه برگزار شد كه از ميان 13 كانديدا 5 نفر به عنوان اعضاي هيات مديره انتخاب شدند.

 

وي گفت: در اين دوره از انتخابات محمدرضا مويدي، رامين داوودي، عبدالرضا حرمتي به عنوان كارشناس معدن، محمدرضا كريمي به عنوان زمين‌شناس و غلام‌رضا طلايه‌حسيني به عنوان نقشه‌بردار معرفي و انتخاب شدند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.