يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت: اتفاقات اخير عربستان و خيزش اسلامي در اين كشور، نشان از وضعيت ناپايدار و تله خودساخته حاكمان آل سعود دارد.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به خيزش‌هاي اخير مردمي و سركوب گسترده آنان در اعتراض به سياستهاي مستبدانه حكام ديكتاتور آل سعود گفت: اوضاع سياسي دراين كشور غير دموكراتيك بسيار ناپايدار تر از گذشته است و موج بيداري اسلامي، سرانجام گريبان حاكمان عرب دست‌نشانده آمريكا را خواهد گرفت.

وي در ادامه تصريح كرد: موج بيداري اسلامي كه عربستان را در برگرفته، آينده‌اي نظير حكام مستبد ليبي، تونس و يمن را براي حكام آل سعود رقم خواهد زد.

هاني‌زاده افزود: آل سعود كه همواره به تشنج‌آفريني در منطقه با حمايت اربابان غربي خود مشغول است، سرانجام به تله‌اي كه خود ساخته گرفتار شده و اعتراضات مردمي، اضمحلال اين رژيم فاسد و زورگو را نزديكتر كرده است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به عدم انعكاس اعتراضات مردمي عربستان در رسانه‌هاي غربي بر خلاف فتنه‌گري‌هاي عده‌اي آشوبگر در ايران و سوريه خاطرنشان كرد: آل سعود با دلارهاي نفتي خود، رسانه‌هاي غربي را خريده و درصددند تا خيزش‌ها را در اين كشور بي‌اهميت جلوه داده و آنچه كه مبرهن است اينكه آزادگان جهان از اين اتفاقات مطلعند و ملت‌هاي مظلوم جهان را همراهي مي‌كنند./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار