شهردار ناحیه شش منطقه 3 گفت: شهرداری این منطقه با هدف اطلاع رسانی در سطح محلات برای شهروندان اقدام به اجرای طرح بام در سطوح محدوده این ناحیه کرده است.

پور قاسم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: اداره اجتماعی و فرهنگی این ناحیه، طی برنامه ای مدون و برنامه ریزی شده از سوی اداره کل آموزش شهروندی اقدام به توزیع بروشور و نصب پوستربرای اطلاع رسانی این طرح در سرای محله کاووسیه، ایستگاههای اتوبوس، غرفه بازیافت، مدارس و ایستگاه سیار شهروندی کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استقبال صورت گرفته است استفاده از ایده های شهروندان در برطرف کردن مشکلات شهری از جمله آپارتمان نشینی ، مشکلات ترافیکی، فضای سبز و... را از مهمترین اهداف آن عنوان کرد.
وی در ادامه همچنین از ارسال پیامک با عنوان 137 دوست پیامگیر شهروندان خبر داد و افزود: هدف از ارسال این پیام آشنایی شهروندان با سامانه 137 بود یادآوری اینکه این سامانه با کمال میل در طول 24 ساعت آماده شنیدن مشکلات و پیشنهادات و انتقادات شهروندان است.
شهردار ناحیه شش تصریح کرد: با توزیع بروشور در سطوح ناحیه از شهروندان درخواست می شود که ایده ها یا مشکلات خود را در زمینه های آپارتمان نشینی، ترافیک، فضای سبز، کارآفرینی، ورزش و... در برگه پیوست بروشور نوشته و به آدرس شهرداری ناحیه ارسال کنند.
پور قاسم ادامه داد: یکی از ایده های برتر در زمینه فضای سبز نصب ARARM زنگ خطر در حاشیه فضای سبز بوستانها بود که عملکرد آن بدین گونه است که هنگام ورود یک فرد به فضای سبز، زنگ به صدا در می آید تا بدین وسیله عموم مردم متوجه شده و فرد خاطی را از فضای سبز خارج کنند.
*بهره مندی از قنات در آبیاری بوستانهای شمال تهران
معاون شهردار منطقه 3 گفت: آبیاری بخش وسیعی از بوستانها و فضای سبز موجود در این منطقه با هدایت و انحراف مسیر قنات های موجود در این منطقه انجام می شود.
رضا مددی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: منطقه 3 تهران دارای تعداد قنات های بسیار زیاد و پر آبی است که از بخش عمده ای از آنها از جمله قنات عباس آباد، یوسف آباد، بهجت آباد،قلهک، جعفری، هدایت، چمنی، جالهرز، سعادت روسیه وگیری از مهمترین آنها هستند.
رضا مددی با اشاره به اینکه قنات عباس آباد، از پر آب ترین قنات های موجود در این منطقه است خاطر نشان کرد: شاخه ای از این کانال برای آبیاری فضای سبز محدوده بزرگراه همت استفاده می شود.
وی آبیاری بوستان بهشت مادران از طریق قنات جعفری، فضای سبز بزرگراه همت از طریق قنات یوسف آباد مجموعه فضای سبز بزرگراه چمران و پل ولایت را از طریق قنات چمنی و فضای سبز بلوار شهرزاد و بوستان پایداری را از طریق کانال هدایت بخش عمده ای از اقدامات این منطقه در این راستا عنوان کرد.
مددی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به قنات ها به عنوان یک میراث مهم و ارزشمند تاریخی و منشا اصلی توسعه شهر و حیات مدنی تهران در قرن گذشته تصریح کرد: مدیریت شهری این منطقه با رسیدگی و لایروبی مستمر قنات ها و تامین آب آبیاری قطعات فضای سبز تلاش کرده است در جهت ابقا و حفاظت از آنها به عنوان زیر ساخت حیات وحش در امر توسعه شهری تلاش کند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار