مدیر کل دفتر اسناد و شناسایی سازمان اوقاف سنت سند وقف را یکی از ویژگی های نظام حقوقی ، اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هاشم عاملی در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

با اشاره به جایگاه وقف در فرهنگ اسلامی با بیان این مطلب افزود: وقف سنت حسنه ای است که از گذشته تا به حال به اشکال مختلف در میان جوامع بشری وجود داشته است و با ظهور رسول خدا برای مقوله وقف مسیری روشن هدفدار ودقیق را با احکامی خاص به مردم معرفی کرد.

وی با بیان اینکه سنت وقف نیاز به فرهنگ سازی از سوی رسانه ها دارد گفت: با توجه به همت و امکانات رسانه ها به ویژه صدا و سیما انتظار می رود رسانه ها به کمک سازمان اوقاف آمده و در جهت فرهنگ سازی و معرفی آثار و برکات وقف دین خود را ادا کنند.

مدیر کل دفتر اسناد و شناسایی موقوفات سازمان اوقاف به جایگاه وقف در جامعه که خدمت رسانی به مردم از وظایف دولت است اشاره کردو گفت: وقف جنبه عمومی و خصوصی دارد در حالی که خدمات دولتی تنها جنبه عمومی دارد.

وی افزود: موضوع دیگری که در این رابطه اهمیت دارد جنبه جاودانگی و همیشگی وقف است به طور مثال قسمت برخی موقوفات بیش از 200 سال است و با تغییر دولتها و حکومتها تغییر در آن حاصل نمی شود.

حجت الاسلام و المسلیمین عاملی با بیان اینکه خدمات رسانی دولت به مردم منافاتی با کارهای واقفین ندارد تصریح کرد: دولت و افراد خیر و واقف در کنار هم می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به نیازهای گسترده کنونی مردم اضافه کرد: اکنون نیازهای مردم آنقدر وسیع و گسترده است که دولت ها نمی توانند به تنهایی از پس بر آورده کردن نیازهای مردم برآیند و بخش خصوصی وقف در اینجا می تواند راهگشا باشد./چ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار