با تأثیر میوه ها و سبزیجات برسلامت پوست و جدیدترین مطالعات علمی در دانشگاه سنت اندروز آمریکا آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همواره مصرف روزانه و مرتب سبزیجات و میوه های تازه برای سلامتی بدن توصیه می شود اما اکثر مردم سبزی ها و میوه ها را به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه خود قرار نمی دهند.

وی تصریح کرد: رنگدانه های قرمز موجود در میوه ها نظیر انگور قرمز، انار، آلبالو، زغال اخته نقش پیشگیری کننده از بروز پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک دارد و همچنین با نقش آنتی اکسیدانی، مصرف این میوه ها در پیشگیری از سرطان های پوستی نیز مؤثر است.

این متخصص پیشگیری از بیماری ها افزود: استفاده از سبزیجات حاوی کارتنوئید نظیر گوجه فرنگی، فلفل، کلم قرمز نیز خاصیت مشابهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس جدیدترین مطالعه علمی در دانشگاه سنت اندروز آمریکا انجام گرفته و در شماره فوریه 2012 مجله علمی Am JPublic Ltealth به چاپ رسیده است دکتر پرت و همکاران دریافتند که افرادی که حداقل روزانه 5 وعده میوه در برنامه غذایی خود دارند پوستی شادابتر و شفافتر از سایر افراد دارند.

انتظاری افزود: در این مطالعه دکتر پرت اشاره می کند که افرادی که مصرف مرتب میوه دارند به اصطلاح پوست طلایی Golden Skin دارند و قوام پوستی و رنگ پوست جذابتری دارند.

وی تأکید کرد: براساس این مطالعه 75 درصد بیماران مورد آزمایش رژیم غذایی با میوه کمتر از 5 وعده داشتند که این بیماران پس از سه تا شش ماه تغییر الگوی مصرف غذا و افزایش دفعات مصرف میوه ها رنگ شفافتری در آنها ایجاد شد.

این عضو آکادمی زیبایی آمریکا اعلام کرد: براساس این مطالعه انجام شده در دانشگاه سنت اندروز آمریکا وجود رنگدانه های قرمز و کارتنوئید ها در میوه ها نقش مهمی دارند.

*نقش میوه ها و سبزیجات در سلامت بدن و پوست

 میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی مانع از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن شده و در پیشگیری از بسیاری بیماری ها مانند سرطان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از موارد دیگر مؤثر است.

 همچنین نقش میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در سلامتی پوست، جوان ماندن آن و جلوگیری از پیری زودرس پوست تأثیر دارد.

 با مصرف روزانه از میوه ها و سبزیجات به میزان لازم و استفاده از کرم های حاوی آنتی اکسیدان ها در حفاظت پوست خود بکوشید و حتماً از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از تأثیر زیان بار نور خورشید استفاده کنید./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار