در عصر حاضر كتابي را مي‌توان كتاب خوب ناميد كه براي مخاطب امروزي نوشته شده و بتواند يا ذهن و افكار انسان مدرن ارتباط برقرار كند.

فرشته احمدي نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: موفقيت يا عدم موفقيت يك نويسنده را ميزان توجه او به موضوعات جهانشمول و همه فهم تعيين مي‌كند لذا هر اثر ادبي زماني مي‌تواند با مخاطبان در هر زمان و مكان ارتباط برقرار كند كه صرفا محدود به يك جغرافيا و يا وضعيت خاص نباشد.

اين نويسنده ادامه داد: در تاريخ ادبيات جهان آثار بسياري از نويسندگان خارجي را مي‌بينم كه در ايران منتشر شده و مقبوليت پيدا كرده اند اما در مقابل نويسندگان ايراني به دليل اهميت ندادن به ترجمه و عرضه آثارشان به جهانيان چندان شناخته شده نيستند كه البته اين واقعيت جديدي نيست و مدتهاست با اين مسئله دست و پنجه نرم مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: در گوشه و كنار ايران معدود نويسندگاني را داشته ايم كه آثارشان امروز به چندين زبان ترجمه شده و هواخاني در سطح بين المللي دارند اما روند ترجمه و انتشار جهاني آثار ادبي هنوز تبديل به يك جريان مستمر نشده لذا تاثير چنداني بر ادبيات معاصر ايران نمي‌گذارد.

مدير كتابخانه پايگاه ادبي والس افزود: پايگاه ادبي والس كه در معرفي و نقد نويسندگان و آثار ادبي فعاليتي مستمر دارد در يك برهه زماني با محدوديت هايي مواجه شد و نتوانست رسالت خود را پيش ببرد.

احمدي عنوان كرد: در هر جامعه زماني كه نگاه انسان به محيط نگاه انتقادي مي شود و انسان به انديشيدن در پديده هاي اطراف مي‌پردازد حساسيت هاي مسئولان و ناظران فرهنگ و هنر برانگيخته شده و ممكن است اقداماتي در راستاي كنترل مسير انتقادات و انديشه ها صورت گيرد.

نويسنده رمان هاي پري فراموشي و ساراي همه اضافه كرد: در عصر فن آوري پايگاه هاي اينترنتي ادبي مي‌كوشند تا مرزها و محدوديت ها را پشت سر گذاشته و ادبيات را به موضوعي همه گير تبديل نمايند و در اين پروسه دسترسي مردم به اطلاعات و آگاهي از پيشينه ادبي نويسندگان و مكاتب ادبي مورد علاقه شان بسيار سهل و ممتنع شده است.

وي در ادامه گفت: پايگاه ادبي اينترنتي والس مي‌كوشد با در نظر داشتن مورد فوق الذكر و عنايت به توسعه اطلاع رساني بيش از پيش به معرفي نويسندگان گمنام و آثار كمتر خوانده شده پرداخته و از انتخاب هاي سليقه اي بپرهيزد و علاوه بر اين در بخش ديگري از سياست ها نگاه ارزشي و كيفي به آثار ادبي را مدنظر داشته باشد.

اين نويسنده در پايان اظهار كرد: هم اكنون مجموعه داستاني را آماده و در دست گردآوري دارم كه پس از اتمام كار در بهار سال آينده جهت چاپ و انتشار به بازار نشر ارائه خواهم داد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار