زنان دیکتاتورهای سرنگون شده عربی علیرغم سقوط رژیم و اسارت همسرانشان بدست انقلابیون با انتقال ثروت های ملی به کشورهای دیگر و تاسیس رستورانها و هتلهای مجلل و کسب درآمدهای هنگفت از این طریق به خوشگذرانی و عیاشی مشغول هستند.

به گزارش سرویس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، این زنان باوجود اینکه سالها در کنار منفورترین افراد دنیا زندگی کرده اند اما در عوض صاحب دارایی های فراوان و حساب های بانکی سنگین در معتبرترین بانکهای جهان بوده اند . یک دیکتاتور به اندازه همسرش نمی تواند ثروت جمع کرده یا با خود به کشورهای دیگر منتقل کند چراکه در تهدیدات انقلاب ها و احتمال سرنگونی حکومت مجبورند هزینه های هنگفتی برای دوام خود بپردازند و یا کشورهای پناه دهنده به آنها پذیرای ملزومات فراوان آن نیستند. همچنین به محض تهدید حکومتی اولین اقدام جهانی بلوکه شدن حسابهای بانکی آنهاست .


سرنگونی رژیم مستبدانه زین العابدین بن علی به همه جهان اثبات کرد که هیچ رژیمی غیرمردمی هرچند مستحکم نیز پایدار نمانده و بالاخره سرنگون می شود. بن علی به محض احساس خطر نسبت به سلطنت خود همسرش را از کشور خارج کرد. "لیلا طرابلسی" 53 ساله که بعنوان بانفوذترین زن در تونس شناخته شده بود هنگام خروج خود از کشور تعداد زیادی شمش طلا به ارزش 5/37 میلیون را با خود برده است. هرچند بانک مرکزی تونس این اطلاعات را تکذیب کرده اما منابع مردمی از خروج مقدار قابل توجهی  ارز و طلا از تونس توسط نیروهای مافیایی طرابلسی خبر داده اند .



این دست غارت ها توسط همسران دیکتاتورها در دیگر کشورهای انقلابی نیز دیده شده است.


"عیدی امین" دیکتاتور اوگاندا، "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان و "موسولینی" دیکتاتور ایتالیا از جمله آنها هستند . برخی دیگر از این نمونه ها در ذیل به آن اشاره شده است :


"میشل بنت"
: همسر "ژان کلود دوالر" ، حاکم هاییتی که برای جشن ازدواج آنها به تنهایی سه میلیون دلار هزینه شده است در حالیکه مردم این کشور در اسفناک ترین شرایط اقتصادی و رفاهی زندگی می کردند.

دوالر طی دوران حکومت خود از سیاست ارعاب علیه مردم خود استفاده کرده و همواره بخش عظیمی از ثروت های ملی کشور را به پول تبدیل کرده و در حساب های بانکی خود در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری میکرد. پس از سرنگونی وی فاکتورهای خرید گران قیمت ترین اجناس و لباسهای اشرافی  توسط میشل در کاخ حکومتی هاییتی کشف و منتشر گردید .


"مارگوات هانکر" : همسر حاکم سابق آلمان شرقی که سال 1991 به مسکو گریخت.


وی پیش از اتحاد آلمان ها برای جلوگیری از اتهامات جنایی حزب کمونیست علیه خویش ابتدا به روسیه و از آنجا به شیلی فرار کرده است . هانکر پیش از سرنگونی کامل حکومت مقادیر فراوانی از دارایی های ملی را به حسابهای بین المللی خود منتقل کرده بود .


"فرح پهلوی" : همسر شاه مخلوع ایران که در سال 1959 و در سن 21 سالگی با محمدرضاپهلوی ازدواج و در سال 1979 با فرار شاه از ایران ، وی نیز همراه او از کشور گریخت .فرح پیش از فرار خود میلیون ها دلار شمش طلا و اجناس گرانبها به کشورهای مقصد خود ارسال و هنگام رفتن خود نیز چمدانهای زیادی از پولها و اشیاء گرانبها را از کاخ سلطنت با خود از کشور خارج کرده است .


"بیگم صبامشرف" : همسر "نواز شریف" ، دیکتاتور پاکستان که در سال 2008 و در پی استعفای همسرش از سمت نخست وزیری با انتقال دارایی های فراوان از پاکستان در منزل لوکس و اشرافی در لندن مستقر شده است .


"میرجانا مارکوویک" : همسر "اسلوبودان میلوسویچ" ، قصاب بالکان که در اثر حمله قلبی در دادگاه بین المللی لاهه به اتهام جنایت علیه بشریت در حال محاکمه بود .

مارکوویک اکنون در فرانسه زندگی کرده و از طریق قاچاق سیگار ، تجارت خاویار و عطر در پاریس امرار معاش میکند.

"ایملدا مارکوس" : همسر " فردیناند مارکوس "، دیکتاتور فیلیپین که طی حکومت مستبدانه خود درد این کشور هزاران فیلیپینی را قتل عام کرده و سطح اقتصاد آنرا به پایین ترین درجه تنزل داده است.  مارکوس و همسرش در پی انقلاب مردمی از کشور فرار و همراه خود میلیاردها دلار از سرمایه های داخلی را تاراج کردند . /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار