مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از پروژه های نفتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید نفت کشور با افتتاح چند پروژه تا پایان سال افزایش می یابد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس احمد قلعه بانی به همراه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از پروژه های توسعه میدان های نفتی خشت، سروستان و سعادت آباد با بیان این مطلب اظهارکرد : روند پیشرفت پروژه های سعادت آباد و سروستان رضایت بخش است و از پیمانکار پروژه نفتی خشت انتظار دارد تا در جهت سرعت بخشی به روند اجرای پروژه با بسیج امکانات، عقب ماندگی آن را به حداقل برساند.

وی افزود: با توسعه این میدان های نفتی تولید نفت برای اولین بار در استان فارس باعث رونق و توسعه این استان خواهد شد.

همچنین با توجه به گستردگی حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و قابلیتی که این شرکت در انجام تعهدهای خود در اجرای طرحها و پروژه های ملی به اثبات رسانده است. امید است در آینده شاهد افتتاح طرح ها و پروژه های افزایش تولید نفت و گاز در این شرکت خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رعایت الزام های زیست محیطی و توجه ویژه به توسعه فضای سبز در مجاورت محیط های صنعتی تصریح کرد: از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران همچون گذشته انتظار داریم تا به نکات ایمنی و مسائل زیست محیطی توجه ویژه داشته باشند ورعایت آن مورد تاکید وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران است که همواره با اجرای کامل دستورالعمل های زیست محیطی در حفظ طبیعت اصرار دارند و ما باید به ازای هر میزان فضایی که تاسیسات نفتی و گازی به اجرا در می آید دو برابر آن به امر توسعه فضای سبز اختصاص دهیم.

گفتنی است که تمام پروژه های توسعه ای میادین نفتی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به گونه ای اجرا می شوند که گاز همراه نفت تولیدی دوباره درون مخزن تزریق می شود که علاوه بر جبران فشار مخزن از آلودگی محیط زیست جلوگیری به عمل می آید.

بر اساس این گزارش مهندس مهدی فکور، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه های توسعه میدان های خشت ، سروستان و سعادت آباد به مدیرعامل شرکت ملی نفت و هیئت همراه تصریح کرد: میدان نفتی خشت در استان فارس با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت جهت صادرات از طریق چندراهه گناوه با مبلغ قرارداد 448 میلیارد ریال و 39 میلیون یورو از مهر ماه 1385 در دستور توسعه قرار گرفت که در صورت تحقق برنامه زمانبندی تولید زودهنگام از اوایل سال آینده برداشت شود.

پیشرفت کلی پروژه بیش از 72درصد است. در بخش تولید زودهنگام نیز بیش از 74 درصد پیشرفت داشته است که برای تکمیل پروژه با سیاست هایی که هیئت مدیره نفت مرکزی در نظر گرفته است، روند پیشرفت از سرعت قابل ملاحظه ای نسبت به گذشته برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با پروژه توسعه میدان های سروستان و سعادت آباد اظهار کرد: توسعه این دو میدان با هدف تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت به منظور تامین بخشی از خوراک پالایشگاه شیراز طراحی شد که تا سقف 25 هزار بشکه در روز قابل افزایش است.

وی افزود: این پروژه از آبان 1385 آغاز و تا پایان سال 1390 به اتمام می رسد. مبلغ قرارداد آن 609 میلیارد ریال و 42 میلیون یورو بوده و پیشرفت کلی پروژه نیز بیش از 75درصد است. در بخش تولید زودهنگام نیز بیش از 81 درصد پیشرفت دارد. در این میدان احداث سه مخزن سقف شناور ذخیره نفت خام در پالایشگاه شیراز با پیشرفت کلی 87 درصد و برق رسانی به واحدهای فراورشی دو میدان 73 درصد پیشرفت داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار