عضو هيات عالي نظارت اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت:‌ سوال از رئيس جمهور نبايد به مراسم عقده گشايي و تسويه حساب سياسي و حزبي بدل شود.

ابوالفضل چمندي عضو هيات عالي نظارت جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه پس از انتخابات كشور از لحاظ داخلي و خارجي در وضعيت پايداري به سر مي‌برد گفت: سوال از رئيس جمهور مي‌تواند به بهتر شدن اين پايداري كمك كند و اگر توازن اين موضوع حساس كه حق نمايندگان مجلس است برقرار نشود به ضرر كشور است.

دبير سابق جامعه اسلامي كرمان ضمن يادآوري اينكه مردم دين خود را نسبت به انقلاب در انتخابات اسفندماه و راهپيمايي 22 بهمن ادا كردند اظهار داشت: حال نوبت مسولان است كه فضاي سياسي را به سمتي هدايت كنند كه اين حق قانوني به بهترين شكل ممكن اجرا شود.

وي سوال از رئيس جمهور را حق نمايندگان مجلس دانست و گفت:‌رئيس جمهور بايد توجه داشته باشد طبق قانون اساسي حق نمايندگان است كه از طرف مردم از وي سوال كنند.

همچنين خطاب به نمايندگان مجلس افزود: نمايندگان مردم بايد در نظر داشته باشند كه رئيس منتخب مردم است و رعايت احترام وي ا لزامي است.

چمندي با بيان اينكه دولت بايد از اين فرصت استفاده كرده و شفاف سازي كند بيان داشت:‌ با توجه به ابهامات 4 ساله اخير دولت در زمينه‌هاي گوناگون بايد به شفاف سازي بپردازد.

وي معتقد است رئيس جمهور با استفاده از فرصت پيش رو مي تواند از فشارهاي وارده بر دولت كم كرده و مسير باقيمانده را هموارتر بپيمايد.

عضو هيات عالي نظارت جامعه اسلامي تاكيد كرد:‌ سوال ا زرئيس جمهور نبايد به مراسم عقده‌گشايي و تسويه حساب سياسي و حزبي بدل شود.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه سوال از رئيس جمهور ا ولين بار است كه در فضاي سياسي اتفاق مي‌افتد اظهار داشت:‌اين موضوع نبايد به طريق تزييني رخ دهد بلكه نمايندگان به صورت رسمي و جدي اين مسئله را پيگيري كنند و ما اميدواريم نمايندگان مجلس ا ين مسئله را درك كنند.

وي افزود: رئيس جمهور بايد سوالات نمايندگان را خطاب به ملت ايران پاسخ گويد.

عضو هيات عالي نظارت جامعه اسلامي گفت:‌ نمايندگان مجلس در طرح سوال از رئيس جمهور بايد به وجدان و اخلاق پايبند باشند و خود را پاسخگو در برابر خداوند هم فرض كنند.

وي با بيان اينكه حاشيه‌هاي دولت در چند ماه اخير زياد بوده خاطرنشان كرد:‌انتظار داريم رئيس جمهور در برابر سوالات پاسخ شفاف به ملت بدهد. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار