رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 30 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی درس می خوانند و آموزش و پرورش طبق برنامه پنجم مکلف است مدارس خود را براساس نیازهای ویژه این دانش آموزان متناسب سازی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نامدار عبدالهیان درباره طرح آموزشی تلفیقی دانش آموزان استثنایی در کل کشور در مدارس عادی درس می خوانند که در صورت فراهم شدن امکانات برای این دانش آموزان در مدارس عادی در سال های آینده این تعداد را افزایش می دهیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: دانش آموزانی که از معلولیت های جسمی برخوردار هستند مشمول طرح آموزش فراگیر خواهند شد.
آموزش تلفیقی بدین معناست که دانش آموزان با معلولیتهای پایین جسمی می توانند در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان درس بخوانند و نیازی به حضور آن ها در مدارس استثنایی نیست.
عبدالهیان با اشاره به برنامه پنجم توسعه در بخش آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق این برنامه آموزش و پرورش مکلف است که فضاهای آموزش براساس نیازهای دانش آموزان معلول مناسب سازی کند.
وی همچنین به راه اندازی اردوگاه کشوری ویژه دانش آموزان استثنایی در نوروز 91 اشاره کرد و افزود: این اردوگاه که از سالهای گذشته احداث آن آغاز شده بود به پایان رسیده و دانش آموزان استثنایی می توانند از امکانات آن استفاده کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که این اردوگاه در شهر مشهد مقدس راه اندازی شده است گفت: این اردوگاه مجهز به خوابگاه دانش آموزی است و حدود 40 سوئیت می شود و دانش آموزان استثنایی می توانند به شکل رایگان در آن حضور یابند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار