معاون وزير اقتصاد با اشاره به كسب رتبه نخست وزارت اقتصاد در ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي در سال 1389، از عزم جدي معاونت توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارتخانه براي تداوم اين موفقيت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ، احمد صادقي گلمكاني، معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت اقتصاد در خصوص فرآيند ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي اظهار داشت: معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، همه ساله دستگاه هاي اجرايي را در دو جنبه عمومي و اختصاصي مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار مي دهد كه جنبه عمومي آن بر اساس شاخص هايي است كه توسط معاونت مذكور طراحي و ارائه مي شود.

وي افزود: ارزيابي عملكرد از جنبه اختصاصي هم به معني ارزيابي دستگاه در زمينه تحقق اهداف و مأموريت اصلي آن و بر اساس شاخص هايي است كه با همكاري هر دستگاه تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري مي رسد.

صادقي گلمكاني در خصوص نتايج ارزيابي عملكرد وزارت اقتصاد اظهار داشت: مجموع امتيازات قابل اكتساب در نظام ارزيابي عملكرد سالانه دستگاه هاي اجرايي كشور دو هزار امتياز است كه وزارت اقتصاد يكهزار و 538 امتياز، يعني حدود 77 درصد كل امتيازات قابل اكتساب را به دست آورده است.

وي با بيان اينكه وزارت اقتصاد از اين لحاظ نسبت به سال قبل 5/1 درصد رشد كرده و از نظر شوراي عالي اداري در رتبه خوب قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه ميزان دستيابي به اهداف در ابعاد شاخص هاي اختصاصي مطلوب تر بوده و نزديك به 93 درصد اهداف در اين خصوص محقق شده است.

معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت اقتصاد خاطرنشان كرد: محور "سلامت اداري" در بعد شاخص هاي اختصاصي در سال 1389 بالاترين سطح تحقق را داشته است.

صادقي گلمكاني همچنين با بيان اينكه در ابعاد شاخص هاي عمومي نيز بيش از 61 درصد امتيازات، كسب شده است، افزود: رتبه نخست وزارت متبوع در بين كليه دستگاه ها رقم خورده و اين رتبه با فاصله 24 امتيازي از دستگاه دوم، نتيجه اي درخشان و شايسته تحسين است.

وي با يادآوري اينكه با توجه به رتبه چهارم وزارت اقتصاد در سال 1388، براي رسيدن به رتبه نخست در سال 1390،برنامه ريزي و تلاش گسترده اي صورت گرفته است، حفظ موفقيت بدست آمده را مستلزم تلاش و جديت بيشتر آحاد كاركنان وزارتخانه دانست و تصريح كرد: در اين راستا، برنامه هاي بهبود در حوزه هاي تخصصي از سوي هر يك از بخش هاي ذي ربط در دستور كار قرار دارد و ما به عنوان پشتيبان، همه ملزومات و فرآيندهاي لازم را تأمين خواهيم كرد تا برنامه ها به نحو مطلوب پيش برود.

صادقي گلمكاني در همين راستا بيشترين تمركز وزارتخانه در حوزه توسعه مديريت را شايسته سالاري و شناسايي نيروهاي خلاق عنوان كرد و افزود: آموزش موثر مديران و حركت بر مبناي مديريت علمي به عنوان استراتژي اصلي دنبال خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و امور پشتيباني وزارت اقتصاد همچنين با تأكيد بر نگهداري و تقويت انگيزه سرمايه هاي انساني وزارتخانه اظهار داشت: با توجه با حمايت ها و ارشادات مقام عالي وزارت، از زمان حضور بنده در اين سمت، تلاش هاي زيادي صورت گرفته است و با تداوم اين مسير و آحاد كاركنان و مديران از نتايج مادي و معنوي آن برخوردار خواهند شد. /عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار