دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی گفت: : با اعلام آمادگي کامل آموزش و پرورش استان، بيش از هزار و 500 كلاس درس آذربايجان شرقي، تمامي مسافران نوروزي مراجعه كننده را از تمام اقشار اسكان مي دهد.

تراب محمدي   در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ،تبريز افزود: طبق روال سال هاي گذشته، مدارس استان هيچ محدوديتي در پذيرش افراد نخواهد داشت و در تعطيلات نوروز پذيراي خانواده هاي فرهنگي و عادي خواهند بود.

وي تصريح كرد: آموزش و پرورش آذربايجان شرقي بيش از 80 مدرسه را در شهر تبريز براي پذيرش گردشگران نوروزي آماده كرده كه اين تعداد نسبت به سال گذشته بيش از 20 درصد افزايش داشته است.

محمدي همچنين از ارائه خدمات توسط هتل آپارتمان ها در نوروز امسال به گردشگران خبر داد و گفت: با توجه به احساس نيازي كه طي سال هاي اخير در اين زمينه احساس مي شد، تعدادي هتل آپارتمان داراي امكانات رفاهي براي ارائه و اجاره در ايام نوروز امسال آماده سازی و بهره برداری شده است.

وي با اشاره به بازسازي هتل ها در آستانه نوروز گفت: تعدادي از هتل هاي استان مانند ایران ،پارک، تبريز، گسترش و چند هنل ديگر اتاق ها و سالن هاي خود را افزايش داده و نسبت به بهبود فضاي سبز و بهسازي محيط اقدام كرده اند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان يادآور شد: چهار هتل ديگر نيز در سطح استان در حال ساخت است كه براي فصل گردشگرپذير تابستان آماده بهره برداري خواهند شد.

محمدي افزود: اين چهار هتل در شهرستان هاي تبريز، كليبر، جلفا و مراغه قرار دارند كه با بهره داري از آنها بيش از 500 تخت به مجموعه هتل هاي استان اضافه خواهد شد.

وي با اشاره به نقش آموزش و تبليغات در فرهنگ سازي پذيرش گردشگر خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش مي تواند با آموزش دانش آموزان و آماده سازي آنها در امر برخورد با گردشگر در رونق اين صنعت در سطح استان بسيار موثر باشد.

محمدي تصريح كرد: تمامي ادارات و سازمان ها در توسعه گردشگري و تامين رضايت گردشگران به استان نقش دارند كه با تلاش حداكثري در اين زمينه مي توانيم شاهد رونق اين صنعت در آينده اي نزديك باشيم. /س

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.