استاندار آذربایجان غربی: بدون مشاركت دانشگاه توسعه متوازن محقق نمی شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اروميه وحید جلال زاده در نشست با روسای دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی با تاكید بر نقش دانشگاه در توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی گفت: بدون مشاركت دانشگاه و توجه به بخش تحقیقات و پژوهش توسعه متوازن محقق نمی شود.

وي افزود: دانشگاه بنیان و اساس فرهنگ سازی و تقویت بنیه های اجتماعی و اقتصادی و علمی جامعه است و بدون حضور دانشگاه و دانشگاهیان نمی توان به توسعه دست یافت.

وی، توانایی علمی، ابتكار ، خلاقیت ، پژوهش و تحرك را از شاخصه های دانشگاه و دانشجویان دانست و اضافه كرد: مدیریت و مطالعه در دانشگاه رشد و توسعه همگون و یكپارچه را در بستر جامعه فراهم می كند و در این رابطه باید از نظرات اساتید و نخبگان علمی بهره جست.

استاندار آذربایجان غربی با یادآوری ظرفیت های علمی و مطالعه در عرصه اجتماع اظهار كرد: حضور و ورود دانشگاهیان در میان مردم و تقویت حوزه های علمی ، فرهنگی و اجتماعی از اهدافی است كه باید در دستور كار مدیریت دانشگاه ها قرار گیرد.

وي درادامه گفت: آذربایجان غربی بیش از پیش به تولید علم و پژوهش نیازمند است و این وظیفه خطیر بر عهده دانشگاه ها بوده و توسعه كمی و كیفی مراكز آموزش عالی از اولویت های مدیریت ارشد استان است و باید بستر های شكوفایی استعدادهای درخشان این استان فراهم شود.

جلال زاده همكاری نزدیك و سازمان یافته دانشگاه با بخش تولید و اجرا را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: دانشگاه بستر فرهنگ، علم و توسعه است و اساتید می توانند از این فرصت در جهت رشد سرمایه گذاری، اشتغالزایی و تولید علم استفاده كنند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.