خلاقیت شکل کنترل شده یا محدود شده ای از تخیل است که در سنین کودکی هم خود را نشان می دهد، والدین باید این حس را پوشش دهند.

یک روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: والدین باید با فرزندان خود طوری رفتار کنند که باعث پرورش حس خلاقیت در آنها شوند برای این منظور حس کنجکاوی را در کودک بالا برده و به سوالات او جواب صحیح دهید.

نوروزی پناه در ادامه گفت: والدین و همچنین مربیان مدارس باید به عقاید جدید و تازه کودک احترام بگذارند و بیش از حد از او مراقبت نکنند تنها در امور مربوط به کودک از او کمک نگیرید بلکه در مسائل دیگر مثل چیدن دکور اتاق و خانه هم از نظر او استفاده کنید.

وی در خصوص دادن آزادی عمل به کودک برای پرورش خلاقیت گفت: از کودک بخواهید برخی کارهای نیمه تمام را تمام کند او را به طور غیر مستقیم بر او نظارت داشته باشید به کودک اجازه دهید اشیا را از نزدیک لمس کند، ازادی عمل کودک باید با کنترل غیر مستقیم والدین باشد.

وی در ادامه گفت: همیشه یک مارک خاص برای کودک خرید نکنید بلکه اجازه دهید او مارک های مختلف را تجربه کند او را همیشه از یک مسیر خاص به خانه نبرید و در مورد وسایل مختلف از او سوال کنید شاید کارکردهای دیگر این وسایل را از زبان کودک بشنوید.

وی در پایان گفت: یکی از بهترین چیزهایی که می توان با آن خلاقیت کودک را فهمید نقاشی کردن است برای این کار بهتر است دیوار اتاق کودک را با برگه های سفید پرکنید تا زمینه خلاقیت او فراهم شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار