با راه اندازي 2 واحد صنعتي در مرز تمرچين پيرانشهرآذربايجان غربي و حاج عمران اقليم کردستان عراق، سرمايه گذاري مشترک اقتصادي در اين نقطه مرزي وارد مرحله جديدي خواهد شد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

:معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي در جلسه بررسي راهکارهاي افزايش مبادلات مرزي آذربايجان غربي و اقليم کردستان عراق با اعلام اين خبر گفت: بر اساس توافق اوليه کارخانه فرآوري سنگ معدن در مرز پيرانشهر و واحد توليد آبميوه در مرز حاج عمران با سرمايه گذاري مشترک دو طرف احداث خواهد شد که اين امر مبادلات اقتصادي منطقه را وارد مرحله جديدي خواهد کرد.

غلامرضا ديزج نژاد افزود: لازم است در سريعترين زمان ممکن کارگروه مشترکي مرکب از اعضاء اتاق بازرگاني و مسئولان دولتي دو طرف تشکيل شود تا زمينه تحقق توافقات في مابين از جمله راه اندازي اين واحد هاي صنعتي فراهم شود.

وي خاطرنشان کرد با توافق دوطرف صندوق مالي و اعتباري ويژه اي راه اندازي خواهد شد تا مبادلات مالي في مابين براساس ريال و دينار انجام شود و در اين مجموعه ها امکان ارائه خدمات ارزي نيز فراهم خواهد شد.

تشکيل شرکت حمل و نقل مشترک از ديگر دستورات معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي در راه تحقق توافق دو جانبه و توسعه مبادلات اقتصادي آذربايجان غربي با اقليم کردستان عراق است.

مرز تمرچين پيرانشهر تنها مرز زميني رسمي آذربايجان غربي به روي اقليم کردستان عراق است که در سالهاي اخير به يکي از مهمترين مبادي ورودي و خروجي زميني کشور تبديل شده است./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.