پيشكسوت فوتبال گفت: كفاشيان همواره عنوان مي كرد كه عوامل باند باز و جزيره ساز مانع موفقيت وي و فدارسيونش شده اند پس بايد به او فرصت بدهيم تا در آينده نشان دهد كه صلاحيت و شايستگي داشته است يا نه و بتواند امتحان واقعي اش را پس بدهد.


امير رضا واعظ آشتياني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: به اعتقاد من اگر بناست كسي در جريان انتخابات فدارسيون اخير اشتباهي داشته باشد آن فرد رئيس مجمع است چرا كه رئيس مجمع اگر مي دانسته كه كفاشيان باز نشسته است و در صورتي كه بازنشسته بودن خلاف باشد بايد آن را عنوان مي كرد.
وي گفت: پس چنين مسئله اي و آگاهي نداشتن رئيس مجمع نشان مي دهد كه خود متوليان ورزش نيز در اين قضيه شائبه داشته اند و آقاي كفاشيان وقتي به عنوان كانديد انتخاب شد يعني تمام فرآيند اين كار قانوني را طي كرده است.
* مسئولان اطمينان داشتند كانديداي خودشان رأي مي آورد
آشتياني اظهار داشت: اگر چه من خودم به كفاشيان و همكارانش انتقادهاي زيادي داشتم ولي در اين زمينه خطاي وزارت ورزش مشهود است و در صورتي كه مسئله بازنشستگي مشكل داشته باشد مسئولان بايد اين قضيه را پيگيري مي كردند.
وي افزود: آقايان آن قدر اطمينان داشته اند كانديد خودشان رأي مي آورد كه اصلأ حضور كفاشيان در فدارسيون برايشان مهم نبود .
وي خاطرنشان كرد: اين قضيه نشان مي دهد كه وزارت ورزش رايزني با ديگر افراد و گروه ها را بلد نيست.
وي تصريح كرد: از آن جا كه مجمع برخلاف سنوات گذشته كه فرمايشي بود و دستوري و سفارشي رأ‌ي مي داد و اين بار خواست استقلال خود را نشان دهد.
وي تاكيد كرد: اگر چه رأي انتخابي رأي مطلوب و مناسب براي فدارسيون فوتبال نيست ولي مهم اين است كه در شرايط انتخابات آزاد، كفاشيان به عنوان رئيس فدارسيون انتخاب شده است و وزارت ورزش بايد احترام بگذارد و مسئولين با بي تدبيري مصاحبه هاي غير منطقي نكنند چرا كه برخي از موارد مطرح شده اشاره به تناقض و همكاري نداشتن وزارت ورزش با رئيس فدارسيون دارد و اين قضيه نوعي پارادوكس است كه نبايد در ورزش ما ديده شود.
* اي كاش باز نشسته بودن كفاشيان رسانه اي نمي شد.
آشتياني درخصوص مسئله باز نشستگي كفاشيان بيان داشت: اي كاش مسئله بازنشستگي كفاشيان توسط مسئولان رسانه اي نمي شد و چنين مواردي در محفل خصوصي بيان مي گشت تا در صورت مشكل ساز بودن قضيه بازنشستگي، كفاشيان در ادامه عنوان مي كرد، كه بنا به دلايلي قادر به ادامه همكاري با فدارسيون نيست و استعفا مي داد ولي در حال حاضر چنين مسئله اي رسانه اي شده و فيفا نيز به دنبال چنين سوژه هايي است تا براي ورزش ما مشكل ايجاد كند.
وي افزود: نكته ديگر اين است كه برخي در مصاحبه خود عنوان مي كنند كه فيفا حق دخالت در قوانين داخلي كشور ما را ندارد ولي در اين جا بايد به مسئله اي اشاره كرد و آن هم اين است كه چرا ما هميشه در اينگونه موارد قسمت پر ليوان را مي بينيم و به معايب خود نمي نگريم. چرا كه اگر ادعا داريم فيفا حق دخالت در قوانين ما را ندارد قبل از آن بايد بپذيريم كه ما نيز حق دخالت در قوانين فيفا را نداريم.
وي تأكيد كرد: به هرحال و در مجموع معتقدم اگر بناست اين موضوع مجدداً ‌در مورد كفاشيان صورت گيرد و وي از فدراسيون جدا شود و فيفا هم عكس العملي نشان ندهد حالا يك سؤال پيش مي آيد و آن هم اين است كه وزارت ورزش چه تضميني دارد كه مجمع، رييس انتخابي آن را عزل نكند و حتي قبل از آن ممكن است كه مجمع به كانديداي وزارت ورزش رأي ندهد و در صورت رأي دادن نيز احتمال عزل در آ‌ينده وجود دارد.
وي افزود: بنابر اين بايد فضاي منطقي ايجاد شود و مسئولان اجازه ادامه خدمت كفاشيان را بدهند و از اينكه كانديداي مورد نظر خودشان رأي نياورده ناراحت نشوند.
وي ت صريح كرد: اين مجمع، نمونه اي از بهترين مجامعي بوده است كه بدون توصيه تصميم گرفته و مستقل بودن خود را به معرض نمايش گذاشته است.
*رييس جمهور دغدغه فرهنگي ورزش را دارد
واعظ آشتياني در خصوص كانديداهاي رياست فدراسيون نيز بيان داشت: گزينه هاي نامزد براي رياست فدراسيون را گزينه هاي مناسبي نديدم برنامه هاي آن ها كپي شده از يك منبع خاص بود. كانديداها هنوز تفاوت بين اهداف و وظايف فدراسيون را با برنامه خودشان نمي دانستند و برنامه هايشان بسيار مبتديانه بود و نشان مي داد كه آنها حتي يكبار هم اين برنامه ها را مطالعه نكرده اند.
وي افزود: اگر شرايط به گونه اي فراهم مي شد كه گزينه هاي مناسب كانديد مي شدند و وزارت ورزش نيز اراده لازم را نشان مي داد تا ناكار آمدي و پدر خوانده ها و مفاسد فوتبال را ريشه كن كند، اوضاع به مراتب بهتر مي شد.
وي تأكيد كرد: رييس جمهور در ديدار با روزنامه ايران بيان كرده بود كه فوتبال نيازمند يك تحول فرهنگي است و اين گفته وي به اين معناست كه رييس جمهور دغدغه فرهنگي ورزش فوتبال را دارد اما از سوي ديگر مسئولان وزارت ورزش در اظهارات خود، فوتبال را پاك و بدون نقص مي دانند و همين موارد تناقص هايي را ايجاد كرده و باعث شده است تا افراد علاقه مند در بسياري از موارد از اين قضيه دلسرد شوند.
*بايد به كفاشيان فرصت داد
وي اظهار داشت: در حال حاضر بهترين راهكار اين است كه با توجه به اينكه اين مسائل رسانه اي شده است يا مسئولان با فيفا وارد رايزني شوند كه كفاشيان از رياست خود بر كنار شود و ديگري جايگزين وي شود كه البته چنين عملي بعيد به نظر مي رسد و در اين خصوص بهترين راهكار براي صدمه نخوردن و وارد نشدن به بحران اين است كه به كفاشيان فرصت بدهيم با توجه به اينكه فوتبال و ورزش كشور ما دشمنان بي شماري دارد و آنها منتظر بهانه براي سوء استفاده و صدمه به فوتبال ما هستند مسئولان بايد هر چه سريعتر مجوز خدمت كفاشيان را بگيرند.
وي بيان داشت: مجمع اين توانايي را دارد كه اگر كفاشيان در ادامه و در فرصت داده شده عملكرد مثبتي نداشته باشد وي را عزل كند چرا كه مجمع كنوني با هيچ كس شوخي ندارد.
وي خاطر نشان كرد: اميدوارم فوتبال كشورمان بتواند در ادامه روند رو به رشدي داشته باشد و شاهد موفقيت و پيشرفت آن باشيم و در فضاي آرامي كمك به ارتقا آن كنيم./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار