رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریتهای پزشکی استان معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجانشرقی از فعال بودن 34 پایگاه شهری و 61 پایگاه اورژانس جاده ای در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، جعفرزاده   گفت: به لحاظ حساسیت و افزایش چشمگیر سفرهای بین شهر از 25 اسفند لغایت 15 فروردین، مرکز مدیریت و حوادث فوریتهای پزشکی استان بصورت آماده باش کامل و با تمام پتانسیل عملیاتی فعال خواهند بود.

وی از راه اندازی 4 ایستگاه سلامت در ورودی استان خبر داد و افزود: این 4 ایستگاه از طرف زنجان در منطقه دادلو و در سه ورودی اصلی شهر طبق روال سالهای گذشته دایر خواهند بود.

رئیس مرکز مدیریت و حوادث فوریتهای پزشکی استان با بیان اینکه مرکز فرماندهی بحران EOC بصورت 24 ساعته کشیک خواهند بود گفت: 100 دستگاه آمبولانس مجهز در 95 پایگاه و با 450 تکنسین فوریتهای پزشکی خدمات لازم را به شهروندان ارائه خواهند نمود.

وی همچنین از استقرار کنار جاده ای پایگاههای اورژانس در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: طی این طرح آمبولانس های مراکز فوریتهای پزشکی بین جاده ای، 4 ساعت قبل و 4 ساعت بعد از ظهر، در کنار جاده ها مستقر خواهند شد.

جعفر زاده گفت: در سالهای 87، 88، 89 و 90 مرکز فوریتهای پزشکی استان به ترتیب در 20 روز آماده باش تعطیلات نوروزی، 442، 474، 601 و 640 مورد ماموریت داشتند گفت: در 4 سال اخیر آمار تلفات جاده ای به نسبت تعداد ماموریتهای مرکز کاهش نشان می دهد، تا جایی که در نوروز 90 تعداد فوتی ها 14 نفر بود و امید است امسال شاهد کاهش تعداد تصادفات نیز باشیم. /س

 

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.