رییس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شركت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری گفت: با هدف استمرار تولید، دو خط لوله جدید انتقال نفت 12 و 16 اینچ در شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری احداث می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  خوزستان ، ' مهران كرم نژاد' در این باره توضیح داد: این دو خط رو زمینی به طول حدود 18 كیلومتر است كه برای انتقال نفت شیرین و نمكی از مجتمع تفكیك پارسی به واحد بهره برداری كرنج در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه نزدیك به 28 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و در مدت 20 ماه احداث خواهد شد.

كرم نژاد اضافه كرد: هم اكنون نفت تولیدی از چاه های مجتمع تفكیك پارسی (كلاستر) پس از یك مرحله فرآورش، برای تكمیل عملیات فرآیندی توسط دو خط لوله قدیمی 12 و 16 اینچ به واحد بهره برداری كرنج انتقال داده می شود.

وی افزود: این خطوط در منطقه ای كوهستانی قرار دارد و به دلیل عبور از رودخانه های فصلی بخش هایی از آنها دچار خوردگی شده بود و به همین منظور خطوط لوله جدید به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اداره نگهداری وتعمیرات خطوط لوله شركت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری اظهار كرد: از جمله اقداماتی كه در شرح كار پروژه گنجانده شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد علاوه بر احداث خطوط لوله، ایجاد جاده جدید دسترسی و همچنین ترمیم جاده های عملیاتی موجود، ساخت و نصب تكیه گاه ها ونگهدارنده های فلزی و بتنی استاندارد، احداث فونداسیون های مورد نیاز، شمع كوبی، پل سازی، محوطه سازی، آزمایش و توپك رانی خطوط است.

وی یادآور شد: باتوجه به راه اندازی واحد نمكزدایی كرنج در سال جاری، اجرای كامل این پروژه باعث می شود تا امكان تولید بیشتر نفت و گاز از میدان پارسی فراهم و گامی در در راستای افزایش تولید نفت از این میدان و تحقق اهداف تولید شركت برداشته شود.

شركت بهره‌ برداري نفت و گاز آغاجاري، از شركت‌هاي تابع شركت ملي مناطق نفت خیز جنوب است كه راهبري عملیات، تولید و فرآورش و انتقال نفت و گاز را با فعالیت مستمر 12 واحد بهره‌برداري، دو تلمبه خانه نفت، دو پالایشگاه گازمایع، شش كارخانه گاز و گاز مایع، 18 ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز و چهار واحد نمك زدایي به عهده دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.