بزرگ‌ترین لنج فایبرگلاس خاورمیانه با ظرفیت یک‌هزار تن در بندر سیریک ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مدیر شرکت شناورسازان جهان دریا پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان سیریک از کارگاه ساخت شناور مذکور گفت: این شرکت با سرمایه اولیه 2 میلیارد تومان با هدف استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در حوزه  صیادی، تجارت و اشتغال‌زایی و با توجه به اینکه سیریک در موقعیت جغرافیایی خوب و از سواحل زیبا و نزدیک به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برخوردارست، اقدام به ساخت شناورهای مورد نیاز با هدف ارزآوری و فروش داخل می‌کند.
احمد پیمان‌فر افزود: این شرکت در حال حاضر با داشتن دو خط تولید شناورهای 18 الی 30 متری با ظرفیت 300 تن و 30 الی 60 متری با ظرفیت یک‌هزار تن برای 100 نفر به صورت مستقیم و برای 700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین لنج فایبرگلاسی خاورمیانه با ظرفیت یک‌هزار تن برای نخستین بار در شهرستان سیریک توسط این شرکت در حال تولید است، اضافه کرد: خط تولید یک این شرکت ماهانه یک شناور و خط تولید دوم هر 45 روز یک شناور ساخته و تحویل مشتریان می‌دهد.
مدیر شرکت شناورسازان جهان دریا یادآور شد: این شرکت با توجه به داشتن خط‌های تولیدی مختلف، کیفیت و قالب‌ها و ظرفیت‌های بالا در ساخت انواع شناورها در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد و تا پایان سال با افزایش سه خط  تولیدی دیگر قادر به ساخت شناورهایی با ظرفیت 5 هزار تن خواهد شد.
به گفته وی در حال حاضر مطالعات ساخت لاندینگ‌گرافت و یدک‌کش نیز در این شرکت دنبال می‌شود.
پیمان‌فر افزود: در صورت حمایت مسئولان و واگذاری تسهیلات لازم در راستای افزایش توان، این شرکت برای تولید شناورهای مختلف قادر است ضمن ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب و کار برای 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیر مستقیم، از واردات جلوگیری کند و توان رقابت و صادرات به خارج از کشور داراست.
وی ادامه داد: این شرکت تاکنون یک شناور به آب انداخته و در حال حاضر پنج شناور دیگر تا یک ماه آینده آماده آب انداختن هستند.
مدیر شرکت شناور سازان جهان دریا بیان داشت: لنج یک‌هزار تنی به سفارش یک بحرینی به قیمت یک میلیارد تومان در حال ساخت است که سه سفارش دیگر از کشورهای پاکستان، عمان و امارات برای ساخت دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.