كارشناسان موسسه اعتبارسنجی مودیز با توجه به حجم بالاي بدهی‌های یونان این کشور را ورشکسته اعلام کردند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري راشاتودی ؛ بخشش قسمتي از بدهي هاي خارجي يونان هم مانع از اعلام ورشكستگي اين كشور  توسط موسسه اعتبار سنجی مودیز نشد.

 

بر اساس این گزارش ، یونان روز گذشته موفق شد کمپانی های خصوصی را وادار کند از سود وام های خود بکاهند و مهلت بازپرداخت بدهی‌ها را نیز افزایش دهند اما باز هم از ديدگاه كارشناسان مالي كشوري ورشكسته است . کمپانی‌ها خصوصی موافقت کردند تا  107 میلیارد یورو از بدهی 350 میلیارد یورویی این کشور صرف نظر کنند.

 

همچنين ، دولت یونان اعلام کرد که بدهکاران بزرگ این کشور قبول کرده اند تا از ۷۴ درصد سود واقعی سرمایه گذاریشان صرفه نظر کنند . با اين همه كارشناسان موسسه موديز  معتقدند حتی موافقت 85.8 درصدی دارندگان اوراق قرضه با تبدیل این اوراق ، باز هم فشار زیادی بر دولت به منظور پرداخت بدهی های خود وارد می شود . موسسه اعتبار سنجی این کشور با توجه به ارزش کلی اوراق قرضه یونان را بر پایه ارزش خالص بدهی های این کشور ، حداقل 70 درصد میزان سرمایه گذاری در این کشور دانست.

 

در ادامه گزارش موديز آمده است : این مبادله نشان دهنده بحران بدهی ها در این کشور است ، زیرا این مبادله به معنی نادیده گرفتن مقررات مالی است و همچنین موجب خواهد شد تا یونان در آینده از پرداخت بدهی های خود سرباز زند و همین مسئله تاییدی بر ورشکستگی اقتصاد این کشور است. /ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار