امروزه در جامعه اسلامی تحول در علوم انسانی مستلزم مشارکت حداکثر اندیشمندان برای ایجاد تحول و رشد سریع علوم انسانی به شمار می رود.

سید محمدرضا امیری تهرانی، رئیس کمیته اجرایی دومین کنگره ملی علوم انسانی در گفتگو با خبرنگار صنفي،آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: برای این کنگره در سال گذشته فراخوانی داده شد و متعاقب این فراخوان 400 چکیده مقاله به کنگره ارسال شد و از این میان حدود 300 چکیده در بررسی اولیه مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: بنابراین حدود 210 اصل مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و این مقالات مورد داوری قرار گرفت و برای هر مقاله دو یا سه داور تعیین شد که نهایتاً 115 مقاله مورد تأیید نهایی قرار گرفت که البته چکیده این مقالات در مجموعه چکیده مقالات کنگره منتشر خواهد شد.

وی اظهار داشت: تحول در علوم انسانی مستلزم مشارکت حداکثر صاحبان اندیشه، اساتید دانشگاه و علمای حوزه است.

*نقد، گام اول برای ایجاد و ارائه طرح های جدید در علوم انسانی است

امیری تهرانی در ادامه گفت: در داوری این مقالات کیفیت مهم بوده است و سعی شده تا سطح مناسبی از کیفیت را مقالات منتخب داشته باشند.

رئیس کمیته اجرایی دومین کنگره ملی علوم انسانی با اشاره به اینکه در این کنگره بسته های فرهنگی ارائه می شود گفت: این بسته ها حاوی منابعی در مورد علوم انسانی است که مشتمل بر CD حاوی 50 منبع نایاب علوم انسانی و DVD منابع موجود در پورتال علوم انسانی و فهرستی از آثار منتشره پژوهشگاه علوم انسانی و CD مجموعه مقالات کنگره اول علوم انسانی است.

امیری تهرانی تصریح کرد: با توجه به مشارکت حداکثری اندیشمندان در این کنگره بحث تضارب آراء و به نقد گذاشتن آراء براساس موازین منطقی و علمی حائز اهمیت است که البته اکثر جامعه نخبگان ایران در این زمینه بخواهند شاهد نتیجه مطلوب باشند باید با سعه صدر به نقد اندیشه های علوم انسانی بپردازند که نقد،گام اول برای ایجاد و ارائه طرح های جدید در علوم انسانی است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.