استاندار آذربایجان غربی گفت: پژوهش‌های دانشگاهی زمینه رشد همگون و یکپارچه جامعه را فراهم می‌کنند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از اروميه؛ وحید جلال‌زاده در نشست روسای دانشگاه‌های پیام نور آذربایجان غربی اظهار داشت: مطالعه و پژوهش در دانشگاه یکی از مؤلفه‌های اساسی در دانشگاه‌ها است که باید مسئولان دانشگاه‌ها زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش را برای دانشگاهیان فراهم کنند.

وی افزود: پژوهش‌های دانشگاهی زمینه رشد و توسعه یکپارچه را در بستر جامعه فراهم می‌کنند از این رو باید در این راستا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان نخبه استفاده کرد.

جلال‌زاده توانایی علمی، خلاقیت و پژوهش را از شاخصه‌های مهم دانشگاه و دانشجویان خواند و گفت: با رونق گرفتن مطالعه و تحقیق می‌توان انتظار آینده‌ای روشن برای نسل فردا و حل مشکلات فعلی در جامعه را داشت.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که باید مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار گیرد حضور دانشگاهیان در میان مردم و تقویت حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است چرا که آنها از بدنه جامعه و مردم هستند.

وی با بیان اینکه تولید علم و پژوهش در زمان حاضر نیاز اصلی جامعه ماست بیان کرد: توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش عالی از اولویت‌های مدیریت استان است چرا که باید بسترهای شکوفایی استعدادهای درخشان در این استان فراهم شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی جامعه دارند اضافه کرد: بدون مشارکت و همکاری جدی دانشگاه‌ها و توجه به بخش تحقیقات و پژوهش توسعه متوازن در جامعه تحقق نمی‌یابد.

وی در ادامه دانشگاه را اساس فرهنگ‌سازی و تقویت بنیه‌های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: بدون حضور دانشگاه و دانشگاهیان نمی‌توان به توسعه و رشد پایدار در جامعه دست یافت از این رو در این زمینه همکاری نزدیک و سازمان‌یافته دانشگاه با بخش تولید و اجرا لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دانشگاه بستر فرهنگ، علم و توسعه است و دانشگاهیان می‌توانند از این فرصت در راستای رشد سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و تولید علم در استان بهره‌گیری کنند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.