تمبر سردار شهید 'مهدی باكری'دیروزدرتبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، سردار رشید 'جانشین ستاد كل نیروهای مسلح' گفت: نبايد درباره فرماندهان شهيد از روحيات و معنويت آنها گفت اما در مورد ابتکارات و قدرت فرماندهي آنها سکوت کرد.

وي افزود: ما در دوران دفاع مقدس رو سفيد شديم اما هنوز فرهنگ‌ سازي و نظريه ‌پردازي در زمينه جنگ نکرده‌ ايم و صرفا برخورد تبليغي از جنگ داريم که اين براي نسل پس از جنگ خطرناک است.

سردار رشيد با اظهار تاسف از اين که در مورد فرماندهان شهيد جنگ تنها به جنبه هاي معنوي ، روحي و اخلاقي آنها پرداخته مي شود، تصريح کرد: خلق ابتکارات عظيم با تبليغ اثبات نمي ‌شود، چرا که جنگ ما با ايثار و معنويت و همزمان با ابتکار و خلاقيت همراه بود و فرماندهان ما در ارتش و سپاه به بهترين شکل، فرماندهي عمليات‌ ها را انجام مي دادند

وي ادامه داد: شهيد مهدي باکري فرماندهي بود که ويژگي‌ هايي همچون عرفان، شجاعت، تواضع و اهل عمل و اراده بودن را با خود همراه داشت و آنچه را که مي ‌گفت عمل مي‌کرد و آنچه را که انجام نمي ‌داد هرگز نمي ‌گفت.

در اين مراسم همچنين با حضور سردار محمد پاكپور'فرمانده نیروی زمینی سپاه'، عليرضابيگي 'استاندار آذربايجان شرقي'، قالیباف 'شهردار تهران'، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم 'رییس عقیدتی سیاسی ارتش'، افشار 'قايم مقام وزیر كشور' و جمعی از فرماندهان سالهای دفاع مقدس از تمبر يادبود شهيد مهدي باكري رونمايي شد.

استاندار آذربايجان شرقي در آيين رونمايي از اين تمبر يادبود، باكري‌ها را نماد دفاع جانانه جوانان آذربايجان از انقلاب خونبار اسلامي دانست.

خاطره گویی، سرود خوانی در باره عظمت شهیدان و تشریح سجایای اخلاقی شهیدان مهدی و حمید باكری و مداحي اهل بيت(ع) از دیگر مراسم این آیین بزرگداشت بود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.