مدیر کل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه ذخایر موجود خونی در این استان به حدکافی نیست از مردم نیک‌اندیش فارس خواست تا نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان انتقال خون ايران مدیر کل انتقال خون استان فارس اظهار داشت: از نیک‌اندیشان درخواست می‌شود با کاشت نهال انسان‌دوستی و عمل خیرخواهانه نسبت به اهدای خون اقدام کرده تا این نهال به درخت تنومندی برای اعطای ثمر و میوه اهدای خون تبدیل شود.

توسلی ابراز داشت: امروز بیش از گذشته نیاز روزافزون به خون و فرآورده‌های آن داریم و با توجه به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور است، هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: از تمام شهروندان انتظار داریم با حضور در پایگاه‌های ثابت و سیار در رفع نیاز مردم ما را یاری دهند.

توسلی بیان داشت: از آن دسته از شهروندان سالم و توانمند که تاکنون اقدام به اهدای خون نکرده‌اند درخواست می‌شود تا برای انجام عمل نیک‌اندیشانه اهدای خون خود اقدام کنند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و افزود: در 11 ماهه نخست امسال از مجموع 199 هزار و 337 مراجعه کننده داوطلب اهدای خون 135 هزار و 135 نفر که 68 درصد واجدان شرایط اهدای خون را تشکیل می‌دهند نسبت به اهدای خون خود اقدام کردند.

توسلی با بیان اینکه از تعداد کل آمار اهداکنندگان خون 64 هزار و 202 نفر از اهدای خون محروم مانده‌اند تصریح کرد: درصد اهداکنندگان خون در استان فارس نسبت به سال گذشته از 42 درصد به 50 درصد افزایش یافته که این نشان از نیک‌اندیش بودن مردم این استان است./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار