پيشكسوت بوكس كشورمان در خصوص جذب مربيان خارجي از سوي مسئولان گفت: حضور تمام مربيان خارجي كه صاحب ورزش بوكس هستند به يقين مي‌تواند به زيرساخت هاي بوكس كشورمان كمك كند.

محمود مساعديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيان داشت: مشكل اساسي بوكس كشورمان از پايه است و اگر بخواهيم در اين رشته رزمي موفق باشيم بايد نواقص و كمبودهاي موجود در پايه را حل كنيم اگر چه جذب مربي خارجي امر بسيار خوبي از سوي مسئولان فدراسيون است اما بايد به اين نكته توجه كرد كه براي چه پايه اي و رده سني مي‌خواهند از اين مربيان استفاده كنند.

وي در ادامه بيان داشت: زماني مربيان خارجي مي‌توانند به بوكس كشورمان كمك كنند كه از اول به آموزش ورزشكاران ما بپردازند و از همان ابتدا تمام فنون و تكنيك درست را به بوكسورهاي ما آموزش دهند چرا كه نوع آموزشي كه مربيان ما به بوكسورها مي‌دهند بسيار با ديگر مربيان متفاوت است و حضور مربيان خارجي در رده بزرگسالان و تنها به بوكس كشورمان كمك نمي‌كند بلكه آنرا خرابتر خواهد كرد.

*مربيان بوكس از دانش بالايي برخوردار نيستند

محمود مساعديان اظهار داشت: مربيان حاضر در بوكس كشورمان فاقد دانش ممتاز و بين المللي هستند و زماني كه يك مربي دانش به روز نداشته باشد قطعاً استعداد ورزشكار و بوكسور را از بين مي‌برد و مسئولين فدراسيون بهتر است به جاي اينكه مربيان خارجي را براي ملي پوشان بكار گيرند از آنها براي آموزش مربيان شهرستاني استفاده كنند و با آموزش درست فن و تكنيك بوكس به آنها سطح فني بوكس را ارتقا دهند.

وي در ادامه بيان داشت: در صورتي مربيان خارجي مي‌توانند عملكرد مثبتي داشته باشند كه مشت زنانمان از همان ابتدا به درستي با اصول اين رشته رزمي آشنا شوند.

وي تصريح كرد: آموزش صحيح بايد از تيم هاي پايه آغادز شود و سرمايه گذاري در رده هاي پائين آينده ورزش بوكس را تضمين مي‌كند معتقدم بايد هماهنگي بين تيم هاي پايه با بزرگسالان ايجاد نشود در صورت ايجاد هماهنگي مشت زنانمان با يك شيوه و روش فني آموزش مي‌بينند كه اين مسئله كمك مهمي به ارتقا ورزش بوكس خواهد داشت.

مساعديان در ادامه بيان داشت: در صورت عدم هماهنگي بين مربيان پايه با بزرگسال تضاد ايجاد شده سبب نزول و عقب ماندگي اين ورزش در سطح بين المللي و افت فني تيم ها در رقابت هاي داخلي و خارجي مي‌شود.

پيشكسوت بوكس كشورمان در خصوص نحوه آموزش بوكس در ايران بيان داشت: هر ساله مسابقات قهرماني كشوري جوانان و بزرگسالان حدود 300-400 ورزشكار علاقه مند و با استعداد به بوكس راهي اين رقابت ها مي‌شوند اما به علت آموزش غلط و نگاه نادرست به اين رشته رزمي متاسفانه فقط از بوكس مشت زدن فرا گرفته اند.

وي ادامه داد: قانون صحيح بوكس مشت زدن و دفاع كردن است اگر مشت زنان با قاعده و قانون درست اين رشته آشنايي يابند در اين صورت چهره خشن بوكس كمرنگ مي شود نوع نگاه مردم به اين رشته تغيير مي‌كند.

وي در ادامه بيان داشت: متاسفانه به خاطر همين مسائله هر ساله در اين رشته رزمي كه داراي جوانان با استعداد و علاقه مندي است نزول مي‌كنيم و از رده قهرماني آسيا به رده نهم افت كرده ايم و بوكس كشورمان نيازمند يك تغيير كلي در زيرساخت هاست.

*اوكراين با نفرات برتر خود مقابل ما ظاهر نشد

محمود مساعديان در خصوص حضور تيم اوكراين به ايران بيان داشت: حضور تيم ها سطح بالا از كشورهاي قدرتمند بوكس مي‌تواند براي مشت زنان كشورمان مفيد باشد از سطح فني آنها را ارتقا دهد اما متاسفانه تيم اوكراين قهرمان جهان در سفر به ايران مشت زنان و نفرات اصلي خود به همراه نداشت و مسئولين تيم اوكراين ترجيح داده اند كه در اردوي مشترك با تيم ايران نفرات برتر فيكس تيم ملي خود را نياوردند و برد ايرانيان مقابل اين مشت زنان نشانگر اين موضوع است چرا كه تيمي كه قهرمان جهان شده و در مسابقات باكو به كسب مداي طلا و نقره دست يافته مگر مي‌شود كه مغلوب تيم بوكس ايران شود.

مساعديان اظهار داشت: اميدوارم تيم بوكس كشورمان بتواند در مسابقات قزاقستان كه آخرين مرحله كسب سهميه المپيك است با تمام آگاهي بر روي رينگ مسابقات بروند و پرچم پر افتخار كشورمان را به اهتزاز در آوردند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار