روستای چالاب در 30 كیلومتری شهرستان مرزی مهران و در بین شهرستان های مهران و دهلران قرار گرفته و زندگی روستایی در آن در كنار صنایع دستی جلوه خاصی به این منطقه بخشیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ايلام؛ این روستا كه سابقه ای دیرینه دارد،‌ از گذشته های دور تاكنون در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی فعال بوده و تاكنون هنر را به دست فراموشی نسپرده است.
اكنون بیشتر مردمان این روستا در كنار زندگی روستایی در كار تولید صنایع دستی اشتغال دارند و با شوق و ذوق خاصی از ساده ترین امكانات، هنرهای دستی روانه بازار می كنند.
معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از روستای چالاب مهران به عنوان یكی از روستاهای فعال در عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی این استان نام برد.
حمید بختیاری گفت: در این روستا هنر تولید نمدمالی و قلاب بافی هنوز رایج است.
وی با اشاره به این كه تنها یك كارگاه نمدمالی در روستای چالاب فعال است، تصریح كرد: نمدهای تولید شده در این روستا كاربرد سنتی دارند و از آنها بیشتر به عنوان زیرانداز استفاده می‌شود.
به گفته بختیاری، پالتو نمدی و كلاه نیز از دیگر محصولات تولید شده در تنها كارگاه نمدمالی این روستا به شمار می رود.
وی قلاب بافی را دیگر هنر رایج در روستای چالاب مهران دانست و یادآور شد: تولید قلاب بافی این روستا در زندگی كنونی قابل استفاده است.
معاون صنایع دستی استان ایلام یادآور شد: گردشگران نوروزی می‌توانند با سفر به استان ایلام از تولیدهای صنایع دستی چالاب دیدن كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.