شاتل های فضایی که به جهت انجام مأموریت به فضا پرتاب می شوند پس از بازگشت ضمن انجام مأموریت، خبرهای جدیدی از علوم فضایی را به همراه دارند.

مجید سروش، کارشناس ارشد هوافضا در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: شاتل فضایی یک سامانه حمل و نقل فضایی سرنشین دار با قابلیت بازگشت به زمین و استفاده مجدد است.

وی افزود: امروزه ایالات متحده آمریکا از این وسیله جهت حمل و نقل فضانوردان، ماهواره ها، ایستگاه های زمینی و مواد و تجهیزات مورد نیاز در فضا استفاده می کنند و با توجه به پیشرفتی که ایران در زمینه فضایی داشته در چند سال آینده به این تکنولوژی نیز دست خواهد یافت.

سروش اظهار داشت: شاتل های فضایی در هربار پرتاب خود جهت انجام مأموریت جدید حجم زیاد از خبرهای علمی را با خود به زمین می آورد و تأثیر بسزایی در پیشرفت علمی انسان ها دارد.

**با بهره برداری علمی بخشی از هزینه پرتاب شاتل جبران می شود

وی تصریح کرد: شاتل فضایی در دوبار مأموریت خود جان 14 فضانورد آمریکايی را گرفت و پیشنهاد شد تا این شاتل های فضایی از رده خارج شوند اما ناسا تغییراتی کلی در آن ایجاد کرد و دوباره آن را به فضا فرستاد.

سروش تأکید کرد: قبل از ساخت شاتل ذهن بسیاری از دانشمندان مشغول به ساخت وسیله ای بود تا انسان را به فضا برده و مانند هواپیما وارد جو شود و همین افکار موجب پیدایش و ساخت شاتل شد.

وی عنوان کرد: سفرهای شاتل و انجام مأموریت توسط آن دردسرها و هزینه های بسیاری را در بر دارد که با بهره برداری کردن علمی بخشی از این هزینه را می توان جبران کرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار