مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از بهره برداری طرح سامانه مانیتورینگ مدیریت حمل و نقل، كنترل و ردیابی نیروهای یگان حفاظت همزمان با هفته منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از زاهدان، نبی یاری نظارت و كنترل نحوه حضور نیروهای حفاظتی در عرصه منابع طبیعی، دریافت كامل و دقیق از تعداد و محل حضور آنان در محدوده های تعیین شده را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: با اجرای این طرح می توان نیروهای حفاظت منابع طبیعی را به صورت 24 ساعته با قابلیت گزارش گیری همزمان در حال حركت یا توقف، ردیابی و بدون محدودیت مكانی و زمانی مورد نظارت قرار داد.
وی همچنین در مورد فعالیت این گروه گفت: به منظور پیشگیری از تصرف اراضی سیستان و بلوچستان با همكاری دستگاههای اجرایی عضو شورای حفاظت از اراضی ملی متولی، فرهنگ سازی برای آگاهی مردم نسبت به پدیده زمین خواری آغاز شد.
مسئول گروه مستندسازی و اطلاع رسانی شورای حفاظت از اراضی ملی بیان كرد: با توجه به وسعت و پراكندگی بیش از حد نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان چاره اندیشی جدیدی برای حفاظت از اراضی ملی انجام گرفت و هر دستگاه عضو شورای حفاظت از اراضی ملی موظف شد با همكاری رسانه ها یا چاپ یك نشریه یا ساخت برنامه تلویزیونی مستند درباره زمین خواری اطلاع رسانی كند.
وی راه اندازی سامانه پیام كوتاه درباره زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی، ایجاد بانك اطلاعاتی در دستگاههای اجرایی، انتشار اطلاعیه مربوط به فرهنگ منابع طبیعی در روستاها، انجام مصاحبه های رادیویی توسط دستاندركاران را از دیگر فعالیت های گروه مستندسازی و اطلاع رسانی شورای حفاظت از اراضی ملی برشمرد.
یاری گفت: وظیفه اصلی گروه مستندسازی و اطلاع رسانی شورای حفاظت از اراضی ملی سیستان و بلوچستان آگاهی بخشی نسبت به پدیده زمین خواری و فرهنگ سازی برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی است.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: طی چهار ماه گذشته و طی دو مرحله 273 هكتار زمین ملی در این استان از متصرفان غیر قانونی رفع تصرف شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.