اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که پیشنهاد دولت مبنی بر اعمال اصلاحات جدید در قوانین بازار کشور را عامل افزایش بیکاری می‌دانند، دست به تظاهرات گسترده اي زدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هزاران نفر از اعضای اتحادیه های کارگری ایتالیا  علیه شرکت خودروسازی فیات و طرح های دولت جهت لغو قوانین بازار کار و تغییر قراردادهای کاری کارگران که اخراج آنها را راحت تر می کند، با تکان دادن پرچم های قرمزی که در دست داشتند ، در رم پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

 

اين گزارش حاكيست ، آمارهاي جدید منتشر شده نشان مي دهد درصد بیکاری در ایتالیا به بالاترین حد ماهانه خود یعنی 9.2 درصد در ژانویه رسید که این رقم در دسامبر سال گذشته میلادی برابر با 8.9 درصد بود . همچنين درصد بیکاری در میان قشر جوان 15 تا 24 ساله ایتالیایی به 31 درصد می رسد.

"ماریو مونتی" نخست وزیر ایتالیا مدعي شده است می خواهد بازارهای کاری کشور را منعطف تر سازد و تعداد مردان و زنان جوان را در نیروی کاری افزایش دهد اما اتحادیه های کارگری می گویند که اصلاحات کاری برنامه ریزی شده" مونتی" به افزایش درصد بیکاری در کشور می انجامد.

 

تظاهرات كارگري ايتاليا در شرایطی گزارش می شود که اين كشور با نظام اقتصادی ضعیفي دست به گریبان است . اقتصادی که باعث شده دولت " مونتی" برای کمک به رشد و بهبود وضعیت آن به اعمال قوانین سخت ریاضت های اقتصادی متوسل شود.

 

ياد آور مي شود ، ایتالیا حدود یک سال است که در رکود اقتصادی به سر می برد و پیش بینی مي شود فقر در اين كشور حداقل تا پایان سال 2011 میلادی باقی مانده  و رشد ناخالض داخلی نیز تا حدود 15 درصد در سال جاری کاهش خواهد داشت. /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار