عضو هيات مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي كشور با تاكيد بر لزوم همكاري دو طرفه دولت و توليدكنندگان مرغ، گفت: دولت با دادن مواد اوليه و نهاده‌هاي توليد با قيمت مناسب موجب عرضه مرغ ارزان در بازار مي‌شود اما متاسفانه همكاري از سوي دولت صورت نمي‌گيرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از خوزستان،محمدحسين زماني‌راد عنوان كرد: طي دو ماه اخير قيمت نهاده‌ها افزايش زيادي داشته و اين امر در قيمت تمام شده مرغ تاثير‌گذار بوده است.

 

وي افزود: دو ماه قبل هر كيلوگرم مرغ 2 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شد و ما به دولت پيشنهاد داديم كه مقدار زيادي از اين توليد را از مرغداري‌ها خريداري و براي تامين نياز شب عيد در سردخانه نگهداري و از افزايش بي‌رويه قيمت مرغ جلوگيري كند، اما با اين امر موافقت نشد.

 

عضو هيات مديره اتحاديه سراسري مرغ گوشتي كشور اظهار كرد: در حال حاضر قيمت تمام شده‌ هر كيلوگرم مرغ در سراسر كشور كه از سوي اتحاديه كشوري تعيين شده 2970 تا 3160 است و فروش بيشتر از اين قيمت تعيين شده تخلف محسوب مي‌شود.

 

زماني‌راد با اشاره به صادرات مرغ به كشور عراق، تصريح كرد: صادرات مرغ به اين كشور به دليل قرارداد چند ماه پيش است كه ايران بايد بر تعهد خود باشد و طبق قرارداد نبايد صادرات را به دليل نياز كشور متوقف كند.

 

وي گفت: چنانچه توليدكنندگان از سوي دولت حمايت شوند و وضعيت بيماري جوجه‌ها نيز كنترل شود، ما توانايي توليد به اندازه نياز داخلي در سال آينده و صادرات به خارج كشور را خواهيم داشت./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.