وزیر ارشاد یوم الله 9دی را روز بصیرت و میثاق ملت همیشه در صحنه ایران با ولایت و رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: از هنرمندان انتظار می‌رود که در کنار مردم به خلق آثار هنری درباره حماسه 9 دی بپردازند و بینش و معرفت را در این زمینه نهادنیه کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،سید محمد حسینی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین یادواره هنری تجلی بصیرت که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این یادواره سال گذشته در سطح محدودی بود اما امسال با مسوولیت هنرمندان عزیز منسجم‌‌تر و گسترده تر برگزار شده است.

وی گفت : هنرمندان در ثبت واقعه 9 دی سهیم هستند چرا که مردم قهرمانان واقعی آن بوده و آحاد مردم با بصیرت و حضور در صحنه از ارزش‌های اسلامی، آرمان های امام راحل و ولایت و رهبری صیانت کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی استقبال هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنری را خوب توصیف کرد و افزود: با این فرصت کم هنرمندان در این رویداد مشارکت خوبی در بخش‌های مختلف هنری داشتند که جای تقدیر و تشکر فراوان از تک تک آنها وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: هنرمندان ما با زمان‌شناسی و آینده‌نگری خود در جهت پیشرفت کشور کمک می‌کنند چرا که سه عنصر ایمان، عشق و معرفت در آن ها وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌های آینده شاهد اهتمام بیشتری در این زمینه خواهیم بود، اظهار داشت: بر خود فرض می دانم که از بخش موسیقی و اجرای سمفونی بصیرت تشکر کنم چرا که این کارهای هنری باعث گسترده شدن هنر در سطح جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس هنرمندان دارای نقش و حضور بی بدیلی بودند و اکنون در جبهه جنگ نرم نیز هنرمندان باید فعال باشند و قداست و معنویت مفید هنر را که دارای تأثیر فراوان است فعال نگه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از نفرات برگزیده نخستین‌ جشنواره 'تجلی بصیرت' ،از نمایشگاه نقاشی یادواره هنری تجلی بصیرت که در سالن تالار وحدت برپا شد، بازدید کرد.

مراسم اختتامیه نخستین یادواره هنری تجلی بصیرت با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان یادواره هنری تجلی بصیرت برگزار شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار