خانه ابريشمي يزد با توجه به آنكه اكنون تخريب شده ديگر هيچ ارزش تاريخي و معماري ندارد ثبت ملي نشده و نوسازي و فروش اين خانه بلامانع است.

بهرام رضايي مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد درخصوص خانه ابريشمي يزد به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: در بافت تاريخي استان يزد معدودي از خانه ها قدمت تاريخي ندارند و خانه ابريشمي يزد هم جز اين خانه ها است؛ سندي كه ارزش تاريخي اين خانه را اثبات كند تا به امروز به دست ما نرسيده است.
وي ادامه داد: با توجه به آنكه خانه ابريشمي اكنون فاقد ارزش تاريخي بوده اين خانه ثبت نشده و نوسازي و فروش آن بلامانع است و سازمان ميراث فرهنگي يزد ثبت اين خانه را تكذيب مي‌كند.
رضايي تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگي مرجع تشخيص يك بناي تاريخي با توجه به ويژگي هاي معماري و قدمت تاريخي براي ثبت است و بدون مدرك و سند از قدمت يك بنا و ويژگي معماري، بنايي را ثبت نمي‌كنيم.
وي خاطرنشان كرد: كارشناسان ميراث فرهنگي خانه ابريشمي را دو سال پيش مورد بررسي قرار دادند و اين خانه شرايط و ويژگي ثبت ملي را نداشته است و قبل از نوسازي بايد نقشه و معماري آن با بافت يزد هماهنگ و به تصويب ميراث فرهنگي يزد برسد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار