سازه های متفاوت در طول زمان همیشه وجود داشته اند. یکی از سازه های مهندسی که از زمان های بسیار دور ساخته می شده است، استادیوم های ورزشی بوده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با متفاوت ترین ورزشگاه های جهان آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، استادیوم های ورزشی مکان هایی هستند که مسابقات مختلف ورزشی در رشته های گوناگون در آنها برگزار می شود. نوع طراحی ، محل قرارگیری و ظرفیت تماشاچی این ورزشگاه ها با توجه به شرایط و نیازهای گوناگون متفاوت است. اما ورزشگاه هایی هم در دنیا وجود دارند که بسیار عجیب هستند.در این مطلب قصد داریم تا شما را با متفاوت ترین ورزشگاه های جهان آشنا کنیم.

استادیوم خورشیدی
در کشور تایوان استادیومی وجود دارد که بنا بر نظر کارشناسان بزرگترین استادیوم فعال با انرژی خورشیدی در جهان است. مساحت سقف این استادیوم در حدود 14155 متر مربع بوده است که تمام آن با باطری های خورشیدی پوشیده شده استو در سال توانایی تولید 1.4 گیگاوات برق را دارد. نکته جالب در مورد استادیوم " بازی های جهانی" در تایوان این است که در زمانی که مسابقه ای در ورزشگاه انجام نمی شود چیزی در حدود 80 درصد همسایگان از برق این مجموعه بهره می برند.

استادیوم متفاوت ژرمن ها
نام ورزشگاه " آلیانز آرنا" برای علاقه مندان به ورزش فوتبال نام شناخته شده است. این ورزشگاه در شمال شهر مونیخ آلمان واقع شده است استادیوم خانگی دو تیم " بایر مونیخ " و " مونیخ 1860 " است. این استادیوم اولین استادیوم در جهان است که قابلیت تغییر کامل رنگ را دارد. در زمان بازی تیم بایرمونیخ رنگ این ورزشگاه قرمز ، در زمان بازی تیم مونیخ 1860 آبی و در زمانی بازی تیم ملی آلمان سفید است.

استادیوم رنگارنگ
کشور پرتقال برای میزبانی مسابقات "یورو 2004 " دست به طراحی یک استادیوم ورزشی زد که در نگاه اول بیشتر به یک شهر بازی بزرگ برای کودکان شبیه است. استادیوم " Municipal de Aveiro " از طراحی زیبا وساده ای برخوردار است اما نکته ای که ورزشگاه را در لیست ما قرار داده است رنگ آمیزی بسیار متفاوت آن است. در رنگ آمیزی این ورزشگاه از ترکیب رنگ های شاد بسیار زیادی استفاده شده است و باعث شده است تا حس هیجان و خوشحالی به تماشاگران منتقل شود.

استادیوم شناور
در کشور سنگاپور یک سازه شناور بزرگ وجود دارد که می توان آن را بزرگترین استادیوم شناور جهان نامید. این سازه شناور قابلیت تغییر کاربری داشته و می تواند برای انواع مسابقات ورزشی ، مراسم های رسمی و حتی کنسرت های موسیقی مورد استفاده قرار بگیرد. این ورزشگاه دارای طولی در حدود 120 متر و عرض 83 متر است. وزن این سازه عظیم شناور 1070 تن است و توانایی پذیرش 30 هزار نفر را دارد.

استادیوم تاریخی
در میان بناهای تاریخی " تروگیر" در کشور کروواسی ، که متعلق به قرن 15 میلادی است یک استادیوم کوچک فوتبال متعلق به باشگاه " HNK Trogir " وجود دارد. این استادیوم دارای ظرفیت پذیرش 1000 تماشاچی است . باید گفت بسیاری که برای بار اول به این استادیوم وارد می شوند به جای تماشای مسابقه به سازه های قدیمی اطراف آن خیره خواهند ماند.

استادیوم یا مرکز خرید
در شهر اوزاکای ژاپن یک استادیوم به منظور برگزاری مسابقات بیسبال ساخته شد که خیلی مورد توجه قرار نگرفت. پس از آن این استادیوم به مرکزی برای نمایش خانه های پیش ساخته تبدیل شد. این استادیوم ورزشی در سال 1998 میلادی تخریب شد و به جای آن یک مرکز خرید ساخته شده است./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار