مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، فرصتی بسیار ارزنده به‌منظور انگیزه بخشیدن و شناسایی بهتر توان و زیرساخت‌های حمل و نقل در استان خوزستان فراهم می کند.

.ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات استان خوزستان در منطقه ویژه بندرامام خمینی(ره) اظهار کرد: صنعت حمل و نقل، گذشته از تأثیر بر فرآیند توسعه، خود نیز دچار تحول می‏‌شود و با خارج شدن از مفهوم صرفاً درون مرزی، به شرط برخورداری از مکانیزم اجرایی درست، عامل مؤثری در توسعه تجارت و تثبیت قیمت‏ها به شمار می‏‌آید.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت حمل و نقل موجب افزایش رقابت اقتصادی، توسعه مناسب و بهینه نیروی کار و افزایش درآمدهای ملی می‏‌شود، افزود: اهمیت این صنعت در اقتصاد ملی، به حدی است که بسیاری از صاحبنظران آن را پلی برای رسیدن به توسعه پایدار معرفی می‏کنند و معتقدند همزمان با توسعه صنعت و تجارت در ایران، نوسازی و بازسازی صنعت حمل و نقل نیز باید صورت بپذیرد و سرانجام این که حمل و نقل در مناسبات اجتماعی و اقتصادی امروز نقش تعیین‏ کننده‌‏ای یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: صنعت حمل و نقل و حمل نوین در ایجاد تمدنی که از آن با نام «تمدن قرن بیستم» یاد می‏‌شود، بیشترین سهم را داشته و یار بشر در انقلاب صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل یکی از محوری‌ترین اهرم‌های توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود که به همین دلیل نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی بوده که در این راستا استان خوزستان با دارا بودن پتانسیل‌های بسیار مناسب و جذاب بری سرمایه‌گذاری از اولویت‌های مهمی برخوردار است.

ایدنی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، زیرساخت‌ها و خدمات در استان خوزستان یکی از حلقه‌های مؤثر و گام‌های عملی در این راستا محسوب می‌شود تا فرصتی بسیار ارزنده به‌منظور انگیزه بخشیدن و شناسایی بهتر توان و زیرساخت‌های حمل و نقل در استان خوزستان فراهم شود.

به گفته وی این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا از این رهگذر به معرفی پتانسیل‌ها و جذابیت‌های صنعت حمل و نقل استان به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل استان خوزستان و معرفی فرصت‌های ترانزیتی استان در راستای ایجاد زمینه‌های افزایش درآمدهای حاصل از صنعت ترانزیت کالا بپردازد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: استان خوزستان به عنوان تأثیرگذارترین استان در اقتصاد ملی کشور با سهم 16 درصدی در GNP، نقش بسزایی در توسعه و رشد اقتصاد و تجارت کشور و منطقه دارد.

وی افزود: اتصال آن به آب‌های آزاد و برخورداری از بنادر پیشرفته و از همه مهم‌تر دسترسی آن به کشورهای همسایه در راستای تسهیل امر ترانزیت کالا، همگی موقعیتی استراتژیکی برای این استان در میان استان‌های کشور پدید آورده است.

ایدنی اضافه کرد: مجموعه ارگان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل استان خوزستان باید با لحاظ چنین قابلیت‌های بالقوه ضمن شناساندن و معرفی این ظرفیت‌ها به مخاطبین خود در گستره ملی و منطقه‌ای، به رشد و شکوفایی روزافزون صنعت حمل و نقل که مزایا و بهره‌های بسیاری را برای کشور در بردارد، یاری برسانند.

وی ادامه داد: بی‌شک برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست موجب معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل کالا و خدمات و تأثیر گذاری آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: همچنین برگزاری چنین برنامه‌های بزرگی، زمینه حضور ذینفعان صنعت حمل و نقل اعم از فعالان بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر و ایجاد فضای تعامل و مذاکره کمک بسیار شایانی به توسعه این صنعت در استان خوزستان که دومین استان با سهم 9 درصد در خدمات حمل و نقل تولید ناخالص داخلی کشور را به وجود خواهد آورد.

وی عنوان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افتخار دارد ضمن ارائه توانمندی‌های خود به همراه دیگر اعضای جامعه بندری در استان خوزستان، گوشه‌ای از این ظرفیت‌های وسیع استان خوزستان را در بخش دریایی و بندری را پیش روی مخاطبان عرضه کرده و زمینه لازم را برای فعالیت و شکوفایی بازرگانی و اقتصادی در بخش بندری و دریایی را که از اهم رویکرد های اسناد بالادستی کشور به‌منظور بهره‌گیری از دریا است، فراهم کند.

ایدنی در پایان گفت: امیدواریم این نمایشگاه با حضور و فعالیت همه فعالان حوزه وسیع حمل و نقل، محل التقا و همگرایی مجموعه تلاشگران صنعت حمل و نقل در راستای تبلور و تحقق شعار ملی ما با محوریت جهاد اقتصادی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.