مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حضور نمایندگان اکو درکیش باعث پیوند آتی این جزیره بامناطق آزاد کشورهای اکو می شود

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

علیرضا عامری افزود: حضور نمایندگان عالی رتبه اکو، فرصت خوبی برای این سازمان است که از نزدیک با فرصت ها و توانمندی های این منطقه آزاد، آشنا شده و پیوندی میان مناطق مشابه در کشورهای عضو اکو ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این سازمان آمادگی همه جانبه خود را درخصوص تعمیق تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های موجود اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برای توسعه اقتصادی اعضای اکو و بهره برداری از امنیت اقتصادی در این منطقه، اعلام می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره زیبای کیش هرساله پذیرای حضور بیش از یک میلیون و 200 هزار گردشگر است گفت: این جزیره مرجانی با توجه به شرایط مناسب اقتصادی و بستر گردشگری مناسب و دارا بودن بیش از 100 مرکز اقامتی و پذیرایی به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور و دیگر مناطق و کشورهای همجوار محسوب می شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دسترسی به آبراههای آزاد، معافیت مالیاتی 20 ساله برای هرنوع فعالیت اقتصادی و گردشگری، استفاده از تخفیف عوارض برای تزانزیت کالاهای تجاری از مناطق آزاد تا 15 درصد، وجود بازار بورس فعال منطقه ای در زمینه های تجاری-صنعتی و گردشگری از مزایا و تسهیلات ویژه نخستین منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر کل اکو با بیان اینکه بیشتر کشورهای عضو اکو از دسترسی به آبهای آزاد محروم هستند افزود: از آنجائیکه جزیره کیش به آب های آزاد متصل است، فرصت سرمایه گذاری در بخش تجارت و بخش ترانسپورت (حمل و نقل) از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در اين منطقه آزاد است که مورد توجه همه اعضاء کشورهای اکو قرار گرفته است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.