معاون صداي رسانه ملي گفت: براي سال آينده دو هدف،" ايده هاي نو و تحول در محتوا" محور برنامه هاي مختلف شبكه هاي راديويي خواهد بود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از اداره امور رسانه هاي روابط عمومي معاونت صدا، محمدحسین صوفي در جشنواره توليدات راديويي ضمن بیان این مطلب گفت : تلاش مي كنيم سال آينده با برنامه ريزي هاي دقيق ضمن تحقق نوآوری و تحول در برنامه ها سال موفقيت و افتخار آفريني, براي راديو باشد.

معاون صداي رسانه ملي افزود: براي محقق شدن اين هدف استراتژيك، برنامه ريزي و اقدامات زياي در حوزه محتوا و اجراي برنامه ها صورت گرفت و امروز پس از 11 ماه شاهد رشد، توسعه و افزايش كارآمدي نيروي انساني و تعالي سازماني در معاونت صدا هستيم.

صوفي به تعالي سازماني و كارآمدي نيروي انساني که از اهداف رادیو در سال 90بود، اشاره كرد و گفت: در سالی که گذشت این اهداف محقق شد و امروز شاهد رشدکارآمدی نیروی انسانی با توجه به مسیر برنامه ریزی شده هستيم.

وي با بيان اينكه در حوزه تعالي سازماني برنامه هاي مختلفي تهيه و تدوين شد، گفت: اين موضوع موجب افزايش كيفيت، كميت و تنوع برنامه هاي مختلف توليدي و زنده راديو شد.

معاون صداي رسانه ملي افزود: بر اساس اين برنامه ريزي عناوين برنامه هاي راديو در سال 90 از 500 برنامه به بيش از 700 برنامه افزايش يافت.

صوفي با بيان اينكه افزايش كمي و كيفي و تنوع برنامه موجب افزايش مخاطبان و همچنين رشد رضايتمندي شنوندگان راديو شده است افزود: شبكه هاي مختلف راديويي امسال در هر هفته دو هزار عنوان برنامه در موضوعات و ساختارهاي مختلف و براي مخاطبان با ذائقه هاي گوناگون توليد و پخش كردند.

وي اوج فعاليت بخش هاي مختلف راديو را در دو مناسبت مهم راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بیان کرد و افزود: براي هر چه پرشكوهتر برگزار شدن راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات مجلس برنامه هاي مختلف انگيزه آفرين، جذاب و تاثير گذار راديو از آذر ماه آغاز شد و برنامه اين دو مناسبت را به شكلي برنامه ريزي شد كه پیوندی بین برنامه های ویژه راهپيمايي 22 بهمن با انتخابات ایجاد شود.

وي با بيان اينكه برنامه هاي اين مدت متنوع و بر اساس مطالبات مردم توليد و پخش شد گفت: يكي از ابداعات صورت گرفته در برنامه اين مناسبت ها، برگزاري مناظره راديويي بود.

وي با بيان اينكه تا پيش از اين مناظره هاي انتخاباتي فقط در سيما برگزار مي شد گفت: علاوه بر توليد و پخش برنامه هاي مختلف تا پيش از روز برگزاري انتخابات، در روز راي گيري نيز شبكه هاي مختلف راديو با استقرار واحدهاي سيار در نقاط مختلف شهر از اين رويداد تاريخي گزارش هاي زنده و مستقيم منعكس كردند.

صوفي حضور 64 درصدي واجدين شرايط در انتخابات را افتخاري بزرگ براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مسلمانان جهان دانست و گفت: بايد از مردم به خاطر اين حضور آگاهانه قدرداني كنيم.

وي گفت: حضور خيره كننده و چشمگير مردم عزيزمان در انتخابات مجلس، برگ زرين ديگري براي دفتر نظام مقدس جمهوري اسلامي افزود و دشمنان كشورمان را به شدت مايوس كرد.

صوفي با بيان اينكه اين حضور نقطه عطفي براي راديو و تاريخ ملت است افزود: راديو نقش انكارناپذيري در خلق اين حماسه ملي داشت.

معاون صداي رسانه ملي با تاكيد بر اينكه موضوعات و مناسبتهاي ويژه اي همچون دهه فجر، انتخابات، محرم، رمضان و نوروز، قله هاي توجه رسانه است گفت: برای هرچه بهتر شدن اين گونه برنامه ها، با برگزاری جشنواره های گوناگون تلاش می کنیم تا با ایجاد فضایی رقابتی برنامه هایی ارزنده داشته باشیم و از سازندگان و عوامل برنامه نیز تقدیر شود.

وي اضافه كرد: توليد برنامه هاي مناسبتي از موضوعات مهم و تاكيدات رسانه است و در سالهاي آينده هم اين برنامه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون صداي رسانه ملي خواستار توليد، و پخش برنامه هاي شاداب و با طراوت براي نوروز 91 شد و تاكيد كرد: بايد برنامه هاي 12 اسفند ماه به برنامه هاي نوروزي پيوند خورده وشنوندگان در این روزها برنامه های شادی را از رادیو بشنوند.

در جشنواره توليدات راديويي، 47 اثر راديويي از شبكه هاي مختلف راديو برگزيده و به عنوان منتخب جشنواره معرفي شدند.

در بخش برنامه ها، برنامه صبح انقلاب، در جستجوي سيمرغ، نقش اول و فرهنگ مردم از راديو ايران، برنامه هاي حسين مردي بيرون از قاب از راديو اقتصاد، كافه راديو از راديو جوان، برنامه هاي يك روز يك كتاب و روايت بندگي از راديو سلامت، برنامه پرنيان از راديو صداي آشنا، برنامه هاي مجله فرهنگي، زمزمه اشك، سي سال سينما و بامداد فرهنگي از راديو فرهنگ، برنامه هاي قرآن كربلا، كتاب انقلاب و مهر تابان از راديو قرآن و كتاب هفته از راديو گفتگو، عنوان بهترين برنامه هاي جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در بخش گويندگي هم نرگس اصفهانی از راديو صداي آشنا،مليحه كيان و راضيه گردكاهد از راديو فرهنگ، مريم گل ساز از راديو سلامت، مهدي دادجو از راديو تهران، حسين شريفي از راديو ورزش، امير محمد يار احمدي از راديو نمايش- هادي صلح جو از راديو قرآن- سعيده سلطاني از راديو ايران و سمانه حيدرزاده از راديو تهران به عنوان برگزيده معرفي شدند.

در بخش تهيه كنندگي هم مليحه كيان و محمدرضا ميرحسين از راديو تهران- ناهيد گودرزي از راديو ايران- سيد مهدي ركني و پرويز جمالي از راديو معارف- فرهاد دهنوي از راديو گفتگو- نورالدين سجادي از راديو قرآن- مهدي دادجو از راديو نمايش- مهدي شاهرضائي از راديو جوان- فرامرز علي خاني از راديو فرهنگ رتبه هاي برتر را كسب كردند.

دهه فجر- محرم- كتاب و كتاب خواني- فرهنگ ديني- مشاعره- مستند و صبح گاهي محور برنامه و توليدات راه يافته به جشنواره امسال راديو بودند.

برگزيدگان اين جشنواره لوح تقدير و جوايز خود را از دست دكتر صوفي معاون صداي رسانه ملي دريافت كردند./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار