قائم مقام وزير نيرو گفت:‌ ظرفيت توليد انرژي هاي نو هم اكنون 162 مگاوات است كه تا پايان برنامه پنجم توسعه به 5 هزار مگاوات خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي ذبيحي در مراسم افتتاحيه دومين كنفرانس انرژي هاي تجديدپذير و توليد پراكنده ايران گفت: ظرفيت توليد انرژي هاي نو هم اينك 162 مگاوات است و تا پايان دولت دهم به 3 هزار مگاوات افزايش مي يابد.

وي همچنين از توليد 5 هزار مگاوات انرژي تجديد پذير تا پايان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: هم اكنون امكان توليد 60 هزار مگاوات برق از انرژي خورشيد در كشور وجود دارد كه اين ميزان بيش از برق توليد شده كنوني در كشور است.

ذبيحي تصريح كرد: هم اكنون توليد برق از طريق انرژي خورشيدي در كشور دو تا سه برابر، بهاي توليد را افزايش مي دهد كه با سرمايه گذاري زيرساخت ها مي توان براي حل اين مشكل اقدام كرد.

وي از ساخت دو مزرعه بادي با ظرفيت 128 مگاوات در منجيل و بينالود، 4 مزرعه 250 مگاواتي، ساخت نيروگاه خورشيدي 17 مگاواتي در يزد و ساخت توربين 2 مگاواتي به عنوان پروژه هاي در حال ساخت وزارت نيرو در زمينه توسعه انرژي هاي نو خبر داد و گفت: در صورت بومي سازي ساخت توربين هاي بادي در زمينه به كارگيري انرژي بادي به توسعه خواهيم رسيد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار